Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe en 520 som er totalt ombyggd til M5 men ikke godkjent, eier sier at kun og få en sjekk hos bmw verksted om alt er M5 og han har søkt biltilsynet og alt skal visst være klart der. Så er det noen som kan svare på det??

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er mange tråder ang dette med ombygging her på forumet, og det svaret som går oftest igjen er:

Søknad om ombygging må være levert før ombyggingen starter. Er lurt å vise både byggebil og donorbil, delene som skal brukes skal plomberes slik at det kan skjekkes når bilen er ferdig og vises for kontroll på BT.

Hvis du da nå dukker opp hos BT med en 520 som er ombygd til M5, og de ikke finner noe info om at en søknad er levert osv osv, så vil du mest sannsynlig bli vist på dør.

Det finnes dog unntak der folk har fått slike bygg godkjent uten at søknad er levert, men dette hører, ettersom jeg har forstått, til sjeldenhetene.

EDIT: Leste nå at søknad var levert, fikk ikke dette med meg da jeg svarte.

BMW kan være vanskelige med å levere/gi ut papirer på dette, men er lov å høre med dem.

Hvis BT har en god dag, så skal du ikke se bort ifra at dette vil gå bra.

Skrevet

Du kan kjøpe en som er godkjent fra før da... ;-) Skal bygge meg garasje, så står en godkjent ombygd på gardsplassen her som vurderes solgt...

Skrevet
Du kan kjøpe en som er godkjent fra før da... ;-) Skal bygge meg garasje, så står en godkjent ombygd på gardsplassen her som vurderes solgt...

Bilder og pris???

Skrevet

Jeg ringte BMW-Norge å de gir ikke ut godkjenningspapirer lenger. De slutta med de i `94... Så hvordan folk får godkjennt ombygg skjønner ikke jeg.

Skrevet

Det de stusser vel litt på de 300-350kg du belaster 520 karosseriet med. En annen ting er at E39 M5 har et annet delenummer på chassiet pga litt små modifikasjoner bak så der lurer de vel også på.

Skulle du få ordnet dette er det bare å ha papirene på donormotor klart så er du et godt skritt videre :)

Skrevet

I vognkortet mitt står chassinr fra donorbil også, så er vel en stooor fordel å ha det når man skal bil BT. Også kommer det jo veldig ann på hvilken stasjon man søker til. Er så difust regelverk så tolkes jo forskjellig fra BT til BT. Har f.eks spurt om ombygginger på elverum trafikkstasjon og fått klart avslag, som har gått greit på gjøvik trafikkstasjon.

OGså er det en stooooor fordel om det er 520 eller større en bygger på. 518 får problemer med vekt har jeg hørt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...