Gå til innhold

Elendig plass i e46? (bytte fra original->uorginal spiller)


Anbefalte innlegg

Skulle bytte spiller igår, hadde en råtten uroginal spiller i fra før å skulle bytte til en bedre spiller...

Alt gikk greit, helt til jeg skulle skli spilleren på plass! Fikk ikke spilleren helt på plass, virker som om ISO-kontaktene rettogslett gjør sånn at spilleren bare stopper opp...

Noen som har vært borti dette før? Har prøvd å komme til bakfra gjennom førersiden, men kommer rettogslett ikke til! Må jo ha "kinahender" for å lirke dem bak!

Tips mottas med glede! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du demonterer klimakontrollen og luftedysene over kan du ta ut rammen som spilleren sitter i. Så kapper du bort en del plastikk som ikke er nødvendig både på høyre og venstre side på rammen. Kapp også bort den plastikdingsen i midten helt bak som alltid står i veien for kablene.

Dette gjorde jeg alltid når jeg skulle montere ettermarkedsspillere i kundebiler. Det har ingenting å si på festeanordningen hvis man fjerner litt overflødig plastikk.

Denne:

billede.asp?map=2&billede=1038571_1_stor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Ja jeg prøvde å ta ut klimakontrollen, men den ville ikke rikke seg... Prøvde å ta ut det lagringsrommet som er under klimaen, for så å prøve å komme til fra undersiden, men den gang ei!

Er det noen spesiell måte å få ut dette? Jeg tør lissom ikke å sette ett flatjern på framsiden å prøve å vippe den ut, blir ikke akkurat fint med hakk i plastikken rundt...

Trenger jeg den plastrammen da? Spilleren er jo festet i den rammen som fulgte med spilleren, og jeg har montert en slik en "adapter" for å tilpasse uoriginal spiller der hvor den originale satt (siden den originale er endel bredere.).

Hvis jeg MÅ ha denne plastrammen der, hva skal jeg kutte bort? Litt redd for å ta bort for mye jeg...

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt den riktige prosedyren for å få ut ventilene, men jeg benna den oppover til den slapp. Må ta litt i. Litt skummelt første gang. Du må også ut med klimapanelet, og det må skyves ut. Jeg pleide å ta tak i bakkant og presse den ut. Så er det å løsne siste rest av skruer og fjerne ramma.

Men du må nok ha denne for at metallrammen til spilleren din skal sitte skikkelig. Og selvfølgelig for at klimapanelet skal kunne sitte fast.

Sett inn spilleren i ramma mend du har den ute. Så ser du hva du kan kappe bort som ser ut til å hindre kabelsettet.

På høyre side er det et buet hull/hakk på siden. Denne kan utvides til topp og bunn. På høyreside kan du kappe vekk siden helt frem til der metallramma vil stå.

kapp også vekk den dingsen som sitter helt bak i midten som er mellom bunn og topp. Den med et rundt hull i. Du ser den så vidt på bildet helt i bakkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg fikk til en enklere løsning, som egentlig var det jeg skulle ha gjort for lenge siden! Hehe :P

Røska rett og slett ut signalkabelen, da jeg fant ut at dette var synderen! Så nå blir det innkjøp av gode bakhøytalere / frontsett istedet for 2 dunkende subber i bagasjen ! :)

Fikk letta bilen for nesten 100kg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...