Just-turbodiesel Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 hva gjør dere med kantfelger når dere må kjøre på grusveier? det høres ut som en blandemaskin når jeg hører grusen hagle rundt i felgene, noe som ikke er sånn veldig hyggelig når man ser resultatet flocking er ikke aktuelt også hva bruker dere når dere skal rengjøre felger og polere dem, autosol har jeg fått anbefalt, det funker til å få vekk mikroskopisk møkk som sitter igjen og polere dette?
maartn Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 Autosol er et slipemiddel og er ikke anbefalt å bruke på felger da du fjerner klarlakk over tid. Tenk på det som en lakk. Clay, lakkrens osv fungerer utmerket + et lag voks på toppen for å beskytte og gjøre vaskeprosessen enklere. Steinsprut er vel heller vanskelig å beskytte seg mot. Har dere ikke asfalt på bydi?
Just-turbodiesel Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Skrevet Juni 30, 2010 Autosol er et slipemiddel og er ikke anbefalt å bruke på felger da du fjerner klarlakk over tid. Tenk på det som en lakk. Clay, lakkrens osv fungerer utmerket + et lag voks på toppen for å beskytte og gjøre vaskeprosessen enklere. Steinsprut er vel heller vanskelig å beskytte seg mot. Har dere ikke asfalt på bydi? felgene har fått fjerna all klarlakk, da disse var "plastbelagte". har brukt lakkfjerner, så er så fint man får det med 500-papir nå, så skal gå over til 800-våt, men er noe småtteri hvis man ser nøye som jeg gjerne skulle hatt bort, noe dritt nedi små sprekkene. Trur du jeg får vekk dette når jeg går over med 800 våt, det virker å sitte ganske dypt, så det må nok sterke saker til da lakkfjerneren ikke fikk det vekk. ja, var det jeg trudde kanskje Hylle, da prøver jeg det:) takk for svar.
Torek Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 noe dritt nedi små sprekkene. Trur du jeg får vekk dette når jeg går over med 800 våt, det virker å sitte ganske dypt, så det må nok sterke saker til da lakkfjerneren ikke fikk det vekk. Hvis det er irr du snakker om så må du kjøre på med ganske så grovt(f.eks. 150 korning eller enda grøvere) hvis du ikke vil pusse deg ihjel.
Just-turbodiesel Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 noe dritt nedi små sprekkene. Trur du jeg får vekk dette når jeg går over med 800 våt, det virker å sitte ganske dypt, så det må nok sterke saker til da lakkfjerneren ikke fikk det vekk. Hvis det er irr du snakker om så må du kjøre på med ganske så grovt(f.eks. 150 korning eller enda grøvere) hvis du ikke vil pusse deg ihjel. er faktisk ikke sikker hva det er, lurer på om det er bremsestøv samt skitt som rett og slett har sittet så lenge nedi de ørsmå gropene som er i alle felger.. det eneste jeg veit er at det er vrangt å få vekk men prøver autosol, er ikke snakk om mye så..
635csi Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Dersom du virkelig skal polere felgkanten speilblank vil jeg anbefale å droppe Autosol og bruke produkter fra Gasolin. De har også etterbehandlingsprodukter for å beholde glansen. Sjekk ut denne linken: http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... lctqe18lr5
Syvert Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Dersom du virkelig skal polere felgkanten speilblank vil jeg anbefale å droppe Autosol og bruke produkter fra Gasolin. De har også etterbehandlingsprodukter for å beholde glansen.Sjekk ut denne linken: http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... lctqe18lr5 +1 dette settet har eg også og fungerer utmerket på ubehandlet alu, (Lakket felgbane funker det ikkje) Når det er ubehandlet alu så oksiderer også felg banen, gasolin sin patent er bra der, lettvidt også du skrur en pad rett på batteri drillen så er det bare å jobbe i vei.Du kommer til å bli overrasket over forskjellen. tror det var 500-600 kr settet. Såg når eg hadde ubehandlet kant felger så likte ikkje dei avfetting heller, da blei dei matte og skjoldete, er i grunn litt arbeid å holde slike felger pene.
Mikael-B Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Når du er ferdig med å behandle felgene med gasolin produktene, bruker du Swissvax Autobahn (Cleaner Fluid først), som er en ren felgvoks. Utrolig bra holdbarhet og gir deilig wet-look.
635csi Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Når du er ferdig med å behandle felgene med gasolin produktene, bruker du Swissvax Autobahn (Cleaner Fluid først), som er en ren felgvoks. Utrolig bra holdbarhet og gir deilig wet-look. Hvor kjøper man disse produktene du viser til her? Link?
Just-turbodiesel Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 takker for svar, ja hvor får man kjøpt dette? helst i butikk, har blitt lurt så mange ganger gjennom internett, så vil helst få varen i hånda:) hehe
Arild G. Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 får kjøpt det her http://www.scandicshine.no/nettbutikk/ har handlet der selv. ingen problem
Saltkjelen Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Når du er ferdig med å behandle felgene med gasolin produktene, bruker du Swissvax Autobahn (Cleaner Fluid først), som er en ren felgvoks. Utrolig bra holdbarhet og gir deilig wet-look. Hvor kjøper man disse produktene du viser til her? Link? www.Swissvax.no Jeg bruker også Swissvax Autobahn felgvoks på mine felger samt Swissvax Cleaner Fluid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå