niklasf91 Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Hei:D Har en 316i og har nettopp skaffet meg angel eyes:) Montert og fungerer virkelig bra Men jeg har lyst til at de skal "fade on" når jeg låser opp bilen, da har jeg skjønt at jeg kan koble pluss ledningen fra angel eyes til interiør lys i taket:) Det jeg lurer på er: Hvilken av de 4 ledningene på interiør lyset skal jeg koble den på? På forhånd takk:)
seini Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Det er vel ikke verre enn å ta frem multimetere og måle ledningene så ser du hvilken som får spenning når du låser opp bilen?
niklasf91 Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 Det er vel ikke verre enn å ta frem multimetere og måle ledningene så ser du hvilken som får spenning når du låser opp bilen? Joa, du har rett der.. Men hva om du ikke forstår multimeteret?
niklasf91 Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 Fant riktig ledning og "fade on, fade off" fungerer supert! Det eneste problemet nå, er at lyset i taket er konstant på når angel eyes er på... Hvordan fikse dette??
aottesen Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Det er jo fordi de nå er tilkoblet samme kretsen som angel-eyes får strøm fra (parklys-kretsen, om man kan kalle det det). Må vel ha en motstand et eller annet sted? (Her stopper min kunnskap kjenner jeg!)
DannyRS Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Bruk en diode, så går strømmen bare en vei wikipedia
niklasf91 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Bruk en diode, så går strømmen bare en vei wikipedia Hva vill en diode si? Og hvor skal denne kobles i så fall?
AutoMartin Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Du kan koble det opp på samme måte som man kobler extralys med relè. Du får kjøpt ferdige sett med relè og ledninger etc på mange bensinstasjoner og rekvisita. Koble da strømmen fra taklyset til releèt og da slipper du at de to kretsene kobles direkte sammen;-)
Endre Hånde Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Da slukker jo ringene når interiørbelysningen slukker og..
AutoMartin Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Da slukker jo ringene når interiørbelysningen slukker og.. Stemmer det, men skal man kjøre så slår man jo på lysene på lysbryteren;-)
StigJ Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Stemmer som AutoMarting skriver. På mine AE fulgte det med kabelsett og relè. Husker ikke helt hvordan det var koplet på releet, Ledning til jord Ledning til batteri (konstant 12V.) Ledning til fading Ledning til parklys Slik jeg koplet det så måtte jeg bruke en sperrediode på fade ledningen. Dette hadde jeg allerede i bilen grunnet alarmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå