ost_ost_89 Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 har webasto dieselvarmer på min 320d 99mod, men den gir ikke noe varme. den summer og lager lyder, men får ikke noe effekt. hadde bilen inne på verksted, men dei fant ikke ut noen åpenbare feil, og sa at jeg mest sannsynlig måtte bytte hele delen som koster rundt 15000kr. er det noen som har erfaringer med dette, og har noen tips til hva som kan forårsake dette? MVH Øyvind
Otis Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Enten tenner den ikke pga sot på flammevakten eller så er det problemer med glødepluggen. BMW vil bestandig foreslå å bytte hele webasto, da de ikke skrur på enheten i seg selv, men KCL i Norge skaffer deler om du trenger. Ikke være redd for å demontere enheten og sjekke det litt opp. Klarer webasto å tenne i det hele tatt? Høres litt rart at de ikke fant feil. Noen ganger kan det være defekt printkort, men det høres ikke ut som ditt problem.
journey Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Hadde samme problem på min. Sikker tenneren, evnt styremodulen. Jeg endte opp med å kjøpe en brukt fra koed for 2500,- litt billigere en bmw's 15 000. Men skru den opp og se, ganske enkel teknologi.
bassik Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 mulig den har låst seg. Prøv å start den, når den ikke starter, men går etterløpet sitt, tar du ut sikringen til Webasto i ti sek. da nulstiller du feilkodene og den starter igjen. Hvis den ikke starter da og alt er i orden, setter jeg en knapp på taktpumpa.
ost_ost_89 Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 takk for mange gode forslag! får prøve å opne den en dag.. Bør jeg ta ut hele da? er det noen slanger med diesel eller noe som jeg må være obs på? har ikke kikket noe særlig på den enda..
journey Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Går selvsagt en diesel slange, men kommer ikke mer en det som ligger slangen. Går også vann/kjøleveske inn og ut, de bør du passe litt på ellers bli d vått Men prøv å resette den først kan jo være så enkelt.
ost_ost_89 Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 mulig den har låst seg.Prøv å start den, når den ikke starter, men går etterløpet sitt, tar du ut sikringen til Webasto i ti sek. da nulstiller du feilkodene og den starter igjen. Hvis den ikke starter da og alt er i orden, setter jeg en knapp på taktpumpa. skjønner ikke helt fremgangen her? hvordan skal jeg starte den? har ikke timer på min..
journey Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 mulig den har låst seg.Prøv å start den, når den ikke starter, men går etterløpet sitt, tar du ut sikringen til Webasto i ti sek. da nulstiller du feilkodene og den starter igjen. Hvis den ikke starter da og alt er i orden, setter jeg en knapp på taktpumpa. skjønner ikke helt fremgangen her? hvordan skal jeg starte den? har ikke timer på min.. Du kan ikke det. Og vil nok slite litt med å få den til å starte av seg selv også nå. Da den starter på 5'c eller noe slik. Et verksted kan sikkert starte den for deg eller du kan vente til det blit kaldt. Kan være jeg tar feil her, men ikke funnet noen måte å tvinge den i gang på.
ost_ost_89 Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 koblet til webastoen nå igjen, og da startet den faktisk å gå når jeg startet bilen i over 20 grader.. gikk også ca 10sek etter at jeg stoppet bilen..
ost_ost_89 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 har funnet ut at den starter nå selv om det er 20 grader ute. kan det da hjelpe å resette den? Kan noen forklare meg denne metoden for å resette? skjønte ikke..
Otis Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Her er ihvertfall et rimelig godt dokumentert manual til webastoen. http://www.suremarine.com/manuals/webas ... repair.pdf Når det gjelder reset, så er det bare å ta vekk sikringen i 30 sekunder og putte den i. Da skal den være resatt. Se i instruksjonsboken om hvilken sikring det er.
ost_ost_89 Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 startet motoren nå, og da startet også webastoen etter noen sekunder. Så tok jeg ut sikringen en liten stund og satte den inn igjen. da restartet den og fortsatte å gå etterpå.. det høres også ut som den fusker når den går en stund, før den stopper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå