Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Blir nok en morsom bil det her. Men noe du kan begynne med for å øke effekten litt, er å sette på original luftfilterboks og bytte slangen inn på luftmengdemåleren. Når motoren får såpass mye varmluft fra luftfilteret blir effekten hvertfall ikke bedre enn med original luftfilterboks..=)

Ellers blir det en flott bil det her. Du kan jo bytte ut interiøret med to bøttestoler, legge ny lett filt i bunnen av bilen istedenfor det originale tunge teppet. Den originale eksosen er også fryktelig tung. Der er det mange kilo og hente. Bytte utveksling til noe lettere. Men hvis det har vært automat sitter kanskje differensialen igjen fra den tiden? Da er det vel rundt 3.64 utveksling mener jeg. Vil kanskje ikke ha den enda lettere? 3.91 fra M5 er jo et alternativ hvis du kan leve med lettere utveksling. Da får du diffbrems samtidig..=).

Du kan jo hullbore dørene, og sette inn lexanruter. Koster ikke mye, og letter mye. Har du soltak er det fort 15-20kg og hente på å bytte taklplate uten soltak. Mange kilo høyt oppe er jo ugunstig. Lette hjul fra BBS er jo også ting som hjelper på kjøreegenskapene. BBS RC eller RK i 17" er to lette hjul som kan kjøpes for en relativt rimelig penge.

Lykke til med jobben..=)

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, jeg syns fin fargen i 535 men har dårlig kamera på mobilen min, det er mye steinsprut og ripte i lakk også noen der er lystete/matt. Men er sikkert på blir mye bedre når den blitt polet, stått i 3årene.

Skal orde med luftfilterboks og sikon slanger. To bøttestoler... Hmm, vekt ja men den skal bli bruksbil som kjøres til matbutikker, jobb, osv... er det ikke tung inn og ut av bilen? :P

Tenkt ha tynn tepper i gulv (som bruk i trekassen med stereo), hjemlage eksosanlegg med racekat, midten og bakre simons lyddemper, 2.5"?

Fjernet tilheng og tilheng ledning, org eksosanlegg, org gulvteppet, plast i interiør under teppet, asfaltmatte, ingen plast, teppet og reservehjul i bak. Står det vekt 1655kg med automat i vognkortet med føren, håper 1500kg

Original var det automat i bilen men har manuell nå, kan se nr i diffen når jeg er i garasjen men vet at den spinner i begge hjulene.

Skrevet

Har du sydd dashbord?

Har akkurat kjøpt en 535i jeg og, å den har "sømmer" i dashbordet pluss alle andre plasser ( ratt, girspak, håndbrekk og midtkonsoll. )

Anbefaler deg M5 diff ja. Mister litt toppfart men aksen blir bedre.

Skrevet
Har du sydd dashbord?

Har akkurat kjøpt en 535i jeg og, å den har "sømmer" i dashbordet pluss alle andre plasser ( ratt, girspak, håndbrekk og midtkonsoll. )

Den sitter automat diffen på bilen så den har 3.91 utveksling, samme M5 diff mente jeg.

sømmer, strøm? sydd dashbord?

Skrevet
Har du sydd dashbord?

Den sitter automat diffen på bilen så den har 3.91 utveksling, samme M5 diff mente jeg.

sømmer, strøm? sydd dashbord?

Jeg kan ta bilde av det så ser du hva jeg mener :)

Har aldri sett lignende interiør i E34 før så derfor lurte jeg på om du har det og.

Skrevet
Ok. Går den ny bilen bra da? :)

Helt ærlig har jeg ikke prøvd den enda. Bilen står i oslo å jeg bor i Tromsø men jeg har sitti på med den å den virker veldig bra. Fullspekket servicehefte siden den har blitt eid av den ambasade i oslo. KM-stand er heller ikke høy, noe som er vanlig på disse bilene.

Så etter neste helg blir jeg å legge ut en egen prosjekttråd om bilen.

• 3 weeks later...
Skrevet

27sl3y2ra92kpbv8cnei.jpg

f1szx22p5wuxc80thebv.jpg

pdqh17j60tyvsya9sqx5.jpg

e6z0oq11ll1fou8fdot9.jpg

Bakstilling montert i bilen :wink:

Powerflex i understellen, hammerlakk på travel og armene, hjullagrer, bremseskivene, bremserør, bensinrør, bensinfilter, Oljediff, +++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...