BMW324TDa Skrevet Juli 3, 2010 Share Skrevet Juli 3, 2010 Da var overgangen etter 10 år med E30 til E36 begynt. 13 juni var eg på Nøtterøy og hentet en 97 modell 320 cab med hyggelige 144'km på telleren av en meget hyggelig selger. Bilen ble kjørt fra Nøtterøy til Sotra utenfor Bergen, noe som er ca 50 mil, etter kjøpet og turen gikk som en drøm. Min far som var med som "selskap" og reservepilot da ryggen min er noe dårlig viste faktisk genuin glede over kjøreegenskapene, noe som er bemerkelsesverdig da han tilhører "fra A- til B med Toyota"-generasjonen. Er ikke allverdens med utstyr på bilen, bl.a har den manuellt tak, men dette går såpass fort å legge opp/ned at det plager ikke. Liten kjørecomputer, m-sportfangere fremme og bak, godkjent senket, effektanlegg og windshot (en fantastisk oppfinnelse) er noe av det som var med. Meget fornøyd med fargekomboen og vurderer å beholde de oransje blinkersene da de ikke var så ille på bergunder bil. M-lister på sidene må selvsagt handles inn.... Til noens store ergelse er det avtakbart hengerfeste som er den første modden som kommer på bilen. Dette er ankommet og vil bli montert en av de føste dagene nå. Kjøpt med org ledningsnett for å slippe klippe-lime i baklyktene. Heldigvis ser det ut som det ikke skal lengre enn opp i bagasjerommet før en skal koble seg på og ikke frem til motorrommet slik eg fryktet. Bilder av dette kommer når arbeidet er påbegynt. Ellers er ny eier VELDIG nøgd med bilen. Fikk kjøpt en brukt hardtop i feil farge her i nærmiljøet, så nå venter vi bare på lakking. 6500 for en hardtop karatiserer eg selv som billig i hvertfall. Legger ved ett par bilder fra salgsannonsen og ett par etter den er kommet på tunet. her er E30'en som vurderes utskiftet eller brukes til bane/vinterbil. Firmabilen skimtes i bakgrunnen for cab'en... og 324'en som desverre er solgt etter 8 kjørlige år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Vært labert på bil og forafronten i det siste, men nå fant eg da noen bilder til mens eg klimpret av gårde på dataen. Lite som har skjedd her egentlig utenom litt bruk og lakking av hardtopen. Det herlige hengerfeste skimtes på bildet her.... Men for de skremte, så trøster eg med at diffusoren er moddet slik at det er 100% umulig å se festet så lenge det ikke er på bilen. Moddet heller den org diffusoren enn å kjøpe en med synlig luke til X antall kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Carporten ble og tettet igjen og forlenget i sommer for å kunne parkere under tak helt og fullt om vinteren. Gøy på landet: En tur til Tønsberg for å hente felger og støtfangere som fulgte med bilen... Var ikke plass i bagasjerommet når eg hentet bilen. Hehe. Her er det pit-stop hos slekta i Larvik. Ikke alt som var like kjekt på veien hjem igjen: Men med orginale racingfelger i beste og reneste kvalitet på drivhjul(et) så gikk resten av turen som en trebent drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Ikke noe å si på vinterdekka som fulgte med, selv om det ikke har blitt mer enn 20 mil på disse. Liker ikke salt og søle.. Da blir det firmavogna som får gjøre nytten en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 dette så ut som et bra kjøp, jeg må selvsagt være negativ til oransje blinkers, men alle kan ikke ha lik smak. stell godt med bilen så har du godbil lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Blanke blinkers er på agendaen i skrivende stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Gratulerer med veldig flott cab! Deilig farge på denne Denne har vært på forumet tidligere, ikke sant? Hvordan oppleves windshoten? Forsvinner vinden du får i nakken? Vurderer å kjøpe det selv, men koster fra 3500 og oppover så håper det er verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Veldig pen bil du har handlet deg! Clean og fin En helt egen følelse å kjøre cab om sommeren! Ikke heeelt sikker på om jeg likte interiøret, spess dashbordet, men det er vell en smakssak... Fangeren bak er forresten ikke en M fanger, men en original fanger med ettermontert diffusor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Synes det som gjør at bilen din ser knall ut er oransje blinklys! Blir så utrolig kjedelig med hvite/eller sotede... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Fin bil! Tenk om 20år har du jo oppgradert deg helt fram til E92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Ikke bytt blinklys, vær så snill!! Meget pen cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2011 Hvordan oppleves windshoten? Forsvinner vinden du får i nakken?Vurderer å kjøpe det selv, men koster fra 3500 og oppover så håper det er verdt det Windshoten er ett must på cab. Spesielt på vestlandet. Eg tror ikke eg tar i når eg sier at det øker brukstiden om sommeren med nærmere 50%. To bekjente av meg gikk rett til anskaffelse av disse når de hadde prøvd min. Det anbefales dog å kjøpe orginalkvalitet av den typen eg har, da den er mye lettere å montere / demontere enn ettermarkedsproduktene de kjøpte av en forhandler i Vestfold ett sted. Denne tar 20 sek å demontere og lar seg brette nok sammen til at den lett går ned i bagasjerommet i motsetning til de andre som man må løsne noen vingemuttre på. Ikke bytt blinklys, vær så snill!! Meget pen cab! Ikke bytt blinklys, vær så snill!! Meget pen cab! Har kjøpt de i hvertfall, så tar vi det derfra. Er enig i at det ser bra ut fremme, men eg er ikkje helt komfortabel med baklysene. Skal prøve å ha gule innerreflektore i hovedlysene, det er vel hovedgrunnen til at eg vil prøve med hvite blink da eg tror det er penere. Så få rvi se. Har to sett emed hovedlykter og blinklys da og kan prøve meg litt frem. Veldig pen bil du har handlet deg! Clean og fin En helt egen følelse å kjøre cab om sommeren!Ikke heeelt sikker på om jeg likte interiøret, spess dashbordet, men det er vell en smakssak... Fangeren bak er forresten ikke en M fanger, men en original fanger med ettermontert diffusor Veldig pen bil du har handlet deg! Clean og fin En helt egen følelse å kjøre cab om sommeren! Ikke heeelt sikker på om jeg likte interiøret, spess dashbordet, men det er vell en smakssak... Fangeren bak er forresten ikke en M fanger, men en original fanger med ettermontert diffusor Takker så meget for det. Skal innrømme at eg var skeptisk til fargekombinasjonene eg og. Men etter å ha hatt bilen i levende live en stund sier eg meg meget fornøyd med farge både på stoler og dashbord. Må nesten være denne farge på dashbord med slike seter. Mindre refleksjon i frontryuten kommer i tilegg som ett pluss. Får en mer "klassisk look" enn kameraten min sin identiske som er sort med sorte stoler og dashbord. Det går flere her med sort interiør så litt deilig å skille seg litt ut. Eneste eg savner sportsstoler voldsomt. Er liksom "Bmw-følelsen" det. Men det er ikke alltid en kan få i pose og sekk når en skal ha brukt. Prioriterte km-stand, modell og manuell gir som de øverste prioriteringene når eg lette. Har hatt nok biler eg måtte skru på fra første stund tidligere Eneste er vel den røde kalesjen. Den er litt sånn bob-bob. Ikkje fineste fargen, men sort kalesje på burgunder bil var ikke så fint det heller... Noe av grunnen til at hardtop er kjøpt. Har laget en patent i carporten for å kunne lett hive denne på. Så kalesjen er bare til høyst nødvendig bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Litt vinterdekkbilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 denne var PEN! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Strøken bil, slenger meg på å beholde orange blinkers! Hvite vil jeg tro gjør bilen kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå