[Martin] Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2011 Strøken er nok feil ord. Bilen er langt fra fin, men fin langt fra. Har tatt litt rust som kom snikende på bakluka nå etter vinteren. Har også bytta bremseskiver, klosser og håndbrekk bak siden brekket i praksis nå var ikke-eksisterende. Kjekt med håndbrekk når man har båt på henger som legges ut og taes opp hver gang den brukes. Har etterhvert fått klakkelyder og knirkelyder i forstillinga, så prøvde meg da med nye stabstagforinger, linkarmer, og fjærbenslager. Oppdaget da samtidig litt slakk i det ene kuleleddet på høyre casterstag, og hadde fortsatt noe lyder i forstillinga, så casterstag og nedre bærearm til begge sider ble bestilt og byttet så nå er i praksis forstillinga som ny (bortsett fra demperne som nok ble byttet ikke veldig lenge før jeg kjøpte bilen), og bilen ble helt nydelig å kjøre. Alt av sporing er borte, ingen vibrasjoner og ingen ulyder. Tok også et ekstra oljeskift imellom serviceintervallet (tre streker igjen på serviceindikatoren), og kan ikke si jeg ble imponert av oljefilteret, som ble kjøpt fra GS og da altså har tjenestegjort et halvt serviceintervall: Filteret delte seg i to da jeg skulle ta det ut, og etter en del slit fikk jeg gravd ut hele :s Så fra nå blir det bare originalt oljefilter, også fra GS, på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Instagram er gøy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Fin bil. Får en E39 touring inn på gårdsplassen her i dag jeg også, så her skal jeg følge med. Hvordan ble bilen å kjøre med Eibach fjærene? Forble den like høy bak etter bytte før du justerte ned høydereguleringen? Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2012 Takk for det. Den beholdt samme høyde bak etter bytte av fjærer. Bilen er helt nydelig å kjøre med Eibach-fjærene. Mulig den ble litt mer sporingsfølsom med brede dekk enn den var i original høyde, men den er like myk og komfortabel. Sporing er fortsatt ikke-eksisterende med vinterhjul i 235/45-17 profil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Vurdert å ha på en 20mm spacer på alle 4? Vet ikke om det finnes tuv godkjente spacere, men hadde ivertfall sett bra ut å få fått hjula mye nærmere skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2012 Vurdert å ha på en 20mm spacer på alle 4? Vet ikke om det finnes tuv godkjente spacere, men hadde ivertfall sett bra ut å få fått hjula mye nærmere skjermen 10-tommer felg, ET17 og 265/35 18 subber bittelitt allerede, så å space ut 20mm der tror jeg ikke hadde blitt noen suksess. Foran er det 8,5-tommer ET13, da har jeg vel 5-10mm klaring utover, ikke så mye å gå på der heller egentlig med nærmere 50mm senking og myke Eibach. Dessuten er jo dette bare en bruksbil. Pengesluket er denne: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2012 Samme bilde uten Instagram-filter: Skal se om jeg får tatt et bilde av BMW'n når jeg trekker denne også: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Veldig pen E39, kunne godt tenkt meg en touring som nr2 bil jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Vurderes solgt, da jeg lurer på å kjøpe 116i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå