Gå til innhold

Mathias sitt E34 turbo prosjekt


Bmw Mathias
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ein t3/t4 med 63 eksos hus. Holder plenty til mitt bruk, hehe :lol:

Innmaten i motoren er heilt orginal, og kjører med vanos ja. Du kan låse vanos i den posisjonen du vil ha den i, altså enten av eller på. Er kunn spenning inn på ein solenoid som opner for oljetrykk. Er ein grunn for at bmw har i utgangspunktet brukt Vanos, så må jo fungere på ein positiv måte. :?:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein t3/t4 med 63 eksos hus. Holder plenty til mitt bruk, hehe :lol:

Innmaten i motoren er heilt orginal, og kjører med vanos ja. Du kan låse vanos i den posisjonen du vil ha den i, altså enten av eller på. Er kunn spenning inn på ein solenoid som opner for oljetrykk. Er ein grunn for at bmw har i utgangspunktet brukt Vanos, så må jo fungere på ein positiv måte. :?:8)

hmmm ja det stemmer at den kan låses ja. men fortsatt litt skeptisk..

om det var du som var med terje å henta diff hos meg, så har eg fått den e30en som sto der opp å gå no, mangler å fikse litt barnesykdommer, men kjører i bunn og grunn med samme motor som deg utenom vanos, og eg har plukket ned motor for å dekomprimere litt.

endte på 7.6:1 i komp..

om du er i bergensområdet er det jo bare å gi en lyd så kan du få kjenne på bilen med en stor og tung holset på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var meg :)

Tar gjerne turen utom deg ein dag eg er i storabydn, hehe. Kan gje deg ein lyd, har vel ferie du no ? :D

Har fått gjort litt idag og :)

Fått lakkert toppdeksell, med fargen grønn :shock:

Mathias006.jpg

Har ikkje vert så kritisk til slutt resultat, er grusom underflate men farge blir det.

Mathias009.jpg

Har og fått på ladetrykksrør og fått ferdig bremserøra. So no begynner snart bilen å ta form igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo blitt reine lakk mesteren du no! :D

lienback

Angående demontering av bunnpanne med motor i bil, så er det berre til å løsne dei to motorfestene framme og heise motoren så langt opp du klarer.

Så løsner du bunnpanna, og vil merke at oljesil tar borti når du prøver å dra bunnpanna fram.

Da løsner du denne som henger i to skruer, og vips - punnpanne er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo blitt reine lakk mesteren du no! :D

lienback

Angående demontering av bunnpanne med motor i bil, så er det berre til å løsne dei to motorfestene framme og heise motoren så langt opp du klarer.

Så løsner du bunnpanna, og vil merke at oljesil tar borti når du prøver å dra bunnpanna fram.

Da løsner du denne som henger i to skruer, og vips - punnpanne er ute :)

Takk :D

Har vel aldri gjort det mens motor har stått i bilen, men skal vera mulig. Må heise motor så høgt som du får an i framkant so får du vel lirka an ut på eit vis. Er bare å hive igang å skru 8)

Tusen takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nope, godkjente uten det på.

Har fått montert sammen igjen bilen, men da eg skulle lufte klarte eg å knekke luftenippelen på høyre side framme... :shock: Har prøvd å få den ut med å borre og slå inn torx bits, men knakk den og. Så må ha ny calliper.

Er til 520i 1988, med massive skiver framme om noken har liggande ?

Eller så må eg ha komplette nye bremser framme ? :D

Skal legga ut noken bilder idag eller imoro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...