rand0m00 Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Hei. Skal skifte ytre nedre bærebruforing på en E39 525tds. Har problemer med å finne riktig del, har funnet to deler jeg tror det kan være og trenger hjelp til å finne ut hvilken. Lurer på om det er nr 2 eller 4 her? I følge Strandveien Auto solgte ikke de noe annet enn komplett bærebru. Takker for all hjelp!
Otis Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Kan det være at korrekt del er nr 14 på denne tegningen?http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/520d-M47/LHD/M/2001/may/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/ Da nr 2 og 4 på din tegning er relativt vanlig å bytte.
rand0m00 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Den delen du linker til er jo "left/right swing part" og ingen foring? På mangellappen fra EU-kontroll var det en foring. Og i følge verkstedet den står inne til nå som ikke er vant med BMW, så er det ytre, nedre bærebru/arms foring bak på høyre side. Har desverre ikke noe mer info enn dette. Men det kan da ikke være vanlig å må skifte hele bærebrua til 4500,- på grunn av en foring? Kan det være så enkelt som at det er foringen med delenr 2 på linken?
Otis Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Ja, det kan godt hende. Den er ihvertfall vanlig at går i stykker, populært kalt "knirkeforing" Det jeg mente med den delen jeg linket til er jo at foringen står fast på den, da den foringen ikke kan kjøpes utenom. Strandveien auto vet meget godt dette. De vet hvilke deler som evt pleier å gå i stykker og hvilke deler som kan byttes.
hillmar Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Ut fra forklaringen, som jeg regner med at du har skrevet av mangellappen, virker det som det er snakk om "knirkeforingen" nr. 2. Men siden de sier at bærebrua kun selges komplett kan det virke som det er snakk om en av de 2 foringene som sitter inn mot bilen i den nedre bærearmen nr. 8. Disse selges nemlig ikke separat...
rand0m00 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Det kan nok stemme ja. Men er da slik at jeg trenger hele bærebrua eller bare nedre bærearm?
hillmar Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Hva mener du med "hele bærebrua" og "nedre bærearm"? Somsagt er bærebrua nr.8, og hvis det er en av foringene som sitter i den som må byttes (en av de 2 som sitter der på tegningen) så må du bytte hele.
rand0m00 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Beklager, jeg som var litt rask på avtrekkeren. Prøver å finne bærebrua på koed.no for å finne bedre pris. Der finner jeg en foring som ser veldig lik ut som de to som sitter i bærebrua. Står følgende: Information: - Der sidder 2 stk. - Denne bøsning holder bagtøjsdækslets to monterings beslag bagerst. Er ikke helt stabil i dansk. Er sikkert ikke disse foringene, og jeg må sikkert skifte hele bærebrua, men lever i håpet om å slippe å betale 4500,- på grunn av en foring. Men til syvende og sist er det slik at man ikke får byttet disse foringene eller at man ikke får tak i disse foringene separat? Takker for tålmodigheten
Otis Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Foringene til nummer 8 som du har linket til får du ikke kjøpt fra BMW. Mulig det finnes noen ettermarkeds foringer en plass, men det er lite sannsynlig. Få varenummer til de foringene du fant på koed.
hillmar Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 De foringene du fant er nr. 6 og nr. 9 på dette bildet... http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /20737.gif
Otis Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Ser ut som hillmar har rett, nok en gang! Feil foringer, vil jeg tro.
rand0m00 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Ok, takk for hjelpen. Hvis noen vet om en plass jeg får kjøpt bare foringene, eventuelt får tak i delen(e) jeg trenger til en billigere penge er jeg mer enn takknemlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå