Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

kjøpte en bil for en liten tid tilbake, hadde den en stund og ante fred og ingen fare. plutselig kom det begjering om avskilting i posten! grunnen til det var at årsavgift ikke var betalt. kontaktet selger, han sa at jeg bare skulle betale, så skulle han overføre penger til meg. jeg gikk i banken, betalte årsavgiten og kontaktet selger igjen og ga han mitt kontonummer. ventet noen dager på penger, men pengene kom ikke. kontaktet selger og han sa at pengene var blitt overført. har ventet enda noen dager, men ser enda ingen ting til pengen. det står i kontrakten at årsavgift er betalt! er dette brudd på kontrakten? eventluelt grunn til heving av kjøp?? takker for alle svar!! :)

Skrevet

Står det i kontrakten at årsavgiften er betalt så skal selvfølgelig selger ordne opp i det.

Er jo brudd når det står i kontrakten, det som står det skal stemme.

Skrevet

Du har nok ikke krav på noe mer enn årsavgiften og eventuelt purringer ol. Skal du heve kjøpet må det være vesentlige mangler med selve bilen.

Skrevet

takker for svar :) nei, er ikke så lite fornøyd. men skal ikke legge skul på at det er en del småting som har dukket opp. virker ikke som han vil betale. er det noen måte å kreve pengene fra han?

Skrevet

Ikke annet enn å ta kontakt med NAF. Du kan jo få en bekjent med medlemskap til å fronte saken din framfor NAF dersom du ikke er medlem selv. Dersom du er medlem, tilbyr dem 2timers hjelp for 350kr. Slik jeg har forstått det, kan du få en advokat til å sende brev til selger..

Nå vet jeg ikke hvor gammel bilen din er, men på alt som er mer enn 5år gammelt, har en drøss med små feil/skraper osv man ikke legger merke til når man besiktiger bilen.

Skrevet

okei. takk for hjelp :) bilen er 7 år gammel, så kan jo ikke forvente at den ska væresom ny, men den årsavgifta som er problemet

Skrevet

hvorfor sendte du bare ikke han regninga og krevde at han skulle betale. Det er eier fra 1.1.2010 som står som ansvarlig for å betale regninga. Hadde du droppet å betale den hadde den gått til innkasso på selger. Ved å legge ut for han gjorde du han en bjørnetjeneste som han lett kunne utnytte. En skal aldri stole på folk man ikke kjenner i slike saker.

Skrevet

En skal aldri stole på noen, nei... BTW, Mexos. Naboen min har en Jetta Syncro som står i hagen, hvis du trenger et nytt prosjekt.

Skrevet

er du sikker på at det er rett mexos? det sto nemmelig på regninga av både kjøper og eier er ansvarlig for regninga ved kjøp/salg før den og den datoen. den kom jo i mitt navn..

Skrevet

Reglene er endret i år, regningen går først til eier 01.01. Men betaler ikke han den sendes purreregning til ny eier uten tilleggsgebyr. Så nå er det eier av bilen sitt problem.

Dette er gjort for at vegvesenet skal slippe mer arbeid

Skrevet

Ja det er rett det Mexos sier. Den kommer til deg pga han ikke beltalte. Om du ikke betaler går den tilbake til han mener jeg.

* Tørr ikke vedde livet mitt på dette men mener det er sånn det funker*

Edit: da veit jeg ikke om det er nye regler o.l

Skrevet
Reglene er endret i år, regningen går først til eier 01.01. Men betaler ikke han den sendes purreregning til ny eier uten tilleggsgebyr. Så nå er det eier av bilen sitt problem.

Dette er gjort for at vegvesenet skal slippe mer arbeid

Hvor kan vi finne informasjon om dette? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...