Gå til innhold

Får ikke start, 1000kr til den som har svaret!


opium
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e36 320 92mod som jeg byttet motor til 325. Bruke 320 ledningsnette, Men 325 hjerne Lmm osv.

Problemet er at jeg ikke får den til å gå, Trodde først at det var veiv\kansensor. Men har byttet dette men fremdeles ikke start..

Ledningsnette vart koblett opp i fullfart, Men Ganske sikker på at det skal være rett.

Men så lenge jeg har koblet veiv\kam sensor Riktig, Har det da noen betydning om jeg feks har koblett vann temp\ luft temp feil? vist dette da er tilfelle..

Får ikke gnist på pluggene eller støm på dysene.

Men har strøm inn til coilene.

Håper noen har noen gode tips å komme med, da jeg har gått tom får ideer om hva som kan være galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det har bertydning ja med vann temp og luft temp sensor....er vel noe failsafe lagt inn der om de er feilkobla. gå over alt en gang til.. verstefall prøve å start med 320 hjerne og lmm.

btw er det e30 e46 eller hva? startsperre? litt mer info om bilen hadde vært greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det har bertydning ja med vann temp og luft temp sensor....er vel noe failsafe lagt inn der om de er feilkobla. gå over alt en gang til.. verstefall prøve å start med 320 hjerne og lmm.

btw er det e30 e46 eller hva? startsperre? litt mer info om bilen hadde vært greit :)

Er e36 btw. er 1992 mod så er ikke startsperre.. Men Får prøve å bytte litt på kontaktene i morgen å se om problemet løser seg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat skifta topp på min 325 og har kun satt på veivakselføleren føreløpig og den starter og går med det sånn.....

er alt av jordinger festa?

Ja det var det jeg mente den skulle gjøre å. Alt av jordinger skal være i orden, Så Tviler på at der problemet ligger. Mulig Den ikke Starter med 320 ledningsnette da? ER nesten 99% sikker på at dette er likt 325 No vanos nette. Men mulig feilen ligger der.

Setter pris på svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på kamakselgiverne på Siemens og Bosch anlegg. Siemens hjerne må i tillegg ha Siemens motorledningsnett, Siemens givere og lambdasonde. Og motsatt for Bosch. Er det ikke dette, kan du prøve å bytte ledningene på Kamakselsensor og Veivsensor. Lett å ta feil av disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som Bandit sier, viktig at det er samme hjerneprodusent når du bruker 320 ledningsnett.

Kontroller jordingen med multimeter mens du kjinner også. Sjekk spenning mellom plusspol og blokka mens du kjinner. Ofte den kan vise 0 ohm mellom blokk og karosseri uten belastning mens med belastning øker motstanden betraktelig. Har du sjekka at du ikke får strøm direkte på dysene og samme med coilene? Om coilene har pluss når tenninga er på burde også dysene ha det.

Har du sjekka om bensinpumpa pumper mens du kjinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...