lloydsb Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 hallo sliter, men en ting får å få godkjent bilen,.. og det er CO'n den er oppe i 0,9 ! har prøvde med bensin tilsettning før etterkontroll,men lite effekt.. prøvde så igår å få skrudd løs lambodasonden , men den sitter helt så lar det smøre overnatta... åssen er lambodasonde på biltema? evt åssen tester man den jeg har om den fungere som den skal? bilen sviver rent og holder stabilt turtall... evt hva ligger prisene til bosch sin? noen som har andre forslag? har ikke lyst til å bytte kata.. (er kate på nå) sånn som bilen var. så hadde den ikke selve luftfiltert i luftfilterboksen.. det var vekk.. har også nye plugger som jeg skal bytte, men det har vel heller lite effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Fyll 50% e85 vil garantert gi ett lavere utslipp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Hadde samme problem med min 518i. byttet lamda, oljer filter og olje. Var også oppi LMM og strammet fjæra ( fynker bare på låvedør type ). Gikk i gjennom eu med glans. fra 2,6 til under 0,5 Hadde ikke min gått igjennom hadde jeg gjort som fixfax sier. Ofte måler di på biler som ikke er drifts varme, dette har ofte negativ effekt på målinende. Beste er å kjøre bilen hardt og rett inn og måle co. Kjøpte lamda til ca 600kr universal bosch http://www.lambdasensor.com/ Sitter som faen. saus in med crc eller andre produkter. 22mm fastnøkkel hvist du klipper kablene, biltema har spes pipe, men denne glipper ofte og runder sensoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 ville anbefale å kjære bilen varm!!! ca 30 min. da synker den endel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2010 bare at jeg ikke har mulighet til det.. er på jobb og må sette bilen på verksted dagen før. e85 får man ikke taki her... andre tips? eller triks.. trenger hjelp her. noen måte får å teste lambodasonden? om den fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Verkstedet skal kjøre bilen varm først, co skal måles på varm motor. men 96 modell, da er det jo litt rart også, ett eller annet er galt, lamda skal sette feilkode skulle man tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Hvis lambdasonden er gåen er som regel lambdaverdien utenfor kravene også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 sørg for at du bare har 4-5 liter bensin på tanken, hell på en halv liter kondensfjerner, kjør inn og mål Co så skal du se at det har hjulpet betraktelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 kjipe greier lloyd,hvis det hjelper noe på humøret så gikk e36`en min gjennom eu i dag med null feil!!hehe,måtte bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Hvis det er den tonen. min nyinnkjøpte vectra A faktisk gikk gjennom med 1 1er parklys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Dårlig med avgassmåling på deg da m-alpin Kan måle lambda med multimeter. Signalet skal variere mellom 0 og 1 V. (på varm motor når sonden er blitt oppvarmet) Ligger den midt på er den som regel gåen Og få de til å kjøre den varm. Tar noen få minutter med litt hardkjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Mye bedre forklaring her http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... sensor.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2010 E36 er nylig godkjent. er avgassen på e34 vogna jeg sliter med.. kondens fjerner og lite bensin andre som vet om dette fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 dette fungerer ja, ikke noe problem, men det er jo ikke noen permanent løsning på høy Co, men du får godkjent bilen der og da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2010 ok, takk får prøve det da.. 1 liter på 10 liter da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå