myrvoll_90 Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 er det noen såm har erfaringe? hva gjør dere får å senke kompen? setter dere dobbel toppakning, eller er det noen som selger shims? oljeretur, kan den settes på tappeskruen? har dere non bedrefårslag? tillegssprut, hvordan gjør dere dette? er det mulig å sette noe rør kobling mella innsug å motor, får å få festet dysene? trenger litt tips, så om det noen såm har erfaring, så skrik ut:) takker får alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Heisann Myrvoll Oljeretur: Bør være høyere enn oljenivået i bunnpannen. Er vanlig å bore hull å sveise på rør. Her bør det være god plass, slik at det ikke oppstår trykk. Sprut: Noen chipper original sprutet og flytter LMM boksen til sugeside fremfor turbo, og justerer dette med bensintrykksregulator. Dette får du av Trimchip.com eller Motorviagra. Tilleggsprut finnes i mange varianter, men eg ville valgt noe annet! Ellers så får du billige datasprut som MegaSquirt som kan styre hele motoren. For å bygge turbo må du ha endel deler. Noen kjører turbo på original kompresjon / original innmat i motor og lader fra 0,5 til 0,9 bar. Dette går somregel fint, men skal du oppnå høy effekt og ha en trygg motor bør du kanskje investere i ting som lav kompresjonsstempler og multilags toppakning, samt sterke toppbolter. Eg anbefaler deg å ta kontakt med Motorviagra her på forumet, han har følgende hjemmeside: www.motorviagra.no Han har meget god innsikt og kan fikse/selge deg det meste du trenger. Dersom du søker på foreksempel Mossel på forumet har han bygget motor med forskjellige spesifikasjoner med turbo, det er vel en M50. Du har vel M54, men det er vel ikke store forskjellen?? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Men om ikkje budsjettet er for stramt vil eg og absolutt anbefale ESS Kompressorkit! Det er 100% bolt on og driftsikkert. www.esstuning.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll_90 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2010 har hørt at det går greit å koble pljeretur på tappeskruen.. er ikke dette å anbefale i d heletatt? det som eg har tenkt å gjøre er å sette på tykkere toppakning og evt toppbolter.. hvor mye kan man ladde om man gjør dette? hadde et håp om å ligge på rundt 260- 330hk.. dette skal væl kunne være ganske safe på en slik motor? Takker får svar! Myrvoll! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll_90 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2010 Hvordan gjøres det med tillegssprut? hvor setter man dysene`? Takker får svar! Myrvoll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juli 7, 2010 Share Skrevet Juli 7, 2010 Oljeretur må ligger over oljenivået i bunnpanna.. hvis ikke renner den ikke fritt ut og det ender med turboras.. Om du går for tykkere toppakning er MLS alternativet.. Denne liker at du planer både blokk og topp for å holde tett. (er dog delte meninger og erfaringer rundt dette) Tillegssprut dyser monteres ofte i innsugsbelgen eller i området så nærme gasspjeld som mulig. Greiste er nok ny toppakning med bolter eller studs i 12.9 kvalitet, større dyser med tilpasset chip. Lad 0.6 ish og du har dine 250hk.. Evt et brukt ferdig tilpasset kompressorkit, som helt klart er det mest holdbare, enkleste og det koster nok ca det samme.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrvoll_90 Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2010 Takker får svar:) Oki, da får eg fixe d da.. skal sjike litt rundt å se om eg finn en nippel å sveise dit.. Plane topp og blokk, er det dyrt? håpe på å slippe unna litt billig-.. men er fårberett på at det koster litt.. er det en mulighet å gå utenom å plane? om man bruker andre bolter? hørte rykter om at om man bare brukte 1 dyse, så kunne syl 1 og 6 slite med bensin tilførsel? har datasprut liggend med dyser å slikt.. å har en som mappe biln får meg, så tenkte helst å gå den veien.. hadde et kompressorkit eg sku ha, men han va så træg at eg nådde å handle inn turbo å grenrør å slikt, så trur eg går får turbo:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 Drit i å ska "spare" på alt. Gjør det skikkelig med en gang, og få noen med peiling til å gjøre dette for deg visst du ikke har det selv. Brukte selv ESS, og angrer ikke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 Drit i å ska "spare" på alt. Gjør det skikkelig med en gang, og få noen med peiling til å gjøre dette for deg visst du ikke har det selv.Brukte selv ESS, og angrer ikke på det. Mye kjekkere å bruke masse penger over lengre tid på noe som ikke virke skikeligt. Mesteparten tror det er bare å hive oppi en turbo og vips så har man 2milioner hester. glemmer ut hvordan skal motoren få rette mengde bensin. bensin pumpe/dyser/regulator lage alle trykk rør IC plasering. rette turbo. holbarhet på motor ved foskjellige trykk. Eksos anlegg og ikke minst manifold eller grenrør. drivlinje og clutsj Bremser Og ikke glem vanos, lager masse krøll På e46 begynner også ecu`n å bli ganske vanskelige a han med å gjør. blant annet 4 lamda sonder og EWS og knok sensorer Er man villigt til å hive ut mellom 25 - 30 tusen? bare en god garret bb turbo koster lett 8 til 10 tusen og opp over. MLS pakinig og ARP komer for opp i 4500 Les litt rundt på forumet. sett opp en dele liste med pris, summer sammen og legg til 20% i mixs maks små deler så har du det. på 2 liter rpm 6500 ve 92% 0,7bar bli ca 220 hk 330 hk kan du bare glemme. ligger på ca 280 hk på 1,2 1,3 bar og dette krever god kontroll på bensin og bra motor oppsett. Holder selv med å lage turbo på bmw, så jeg vet hva det koster og mitt proskjet er skrot proskjetkt. ingen tvil det er gøy. man lærer også masse. men for en bruks bil hadde jeg satset på motor oppgradering eller ferdig sydd kompressor kit med di nødvendige oppgraderin til ecu. viewtopic.php?f=11&t=144894 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå