Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fått "spesialtilbud" fra lokal bmw-forhandler... Kr 9200,- for å fikse feilen...det var vist mye jobb for å løsne det skadde området...rails må av og det gjøres fra innsiden og av med taktrekk o.l...

Akkurat det samme som ble gjort på min 10 år gamle A6 men fikk det da på rustgarantien. BMW bør vel ikke være dårligere på dette området enn Audi? Spesielt ikke når det gjelder en 4 år gammel bil.

Skrevet

Dette lukter det TV2 Hjelper Deg av på lang vei.

Regner ikke med BMW Norge vil miste sin pallplass til Toyota og andre "premium"-merker som puster de i nakken.

Det skjer fort etter at mannen i sofaen og husmor har sett det på riksdekkende TV!

Og, bare for å nevne en annen ting - du har 5 års reklamasjonsrett på bilen, da det er meningen at den skal vare lenger.

10 spørsmål og svar om reklamasjon på bil.

Skrevet

Hei,

Og takk for din henvendelse til BMW Norge.

Vi beklager de feilene du har oppdaget på din bil, og kan bekrefte at din lokale forhandler i Fredrikstad har søkt om å få dette dekket på garanti.

BMW AG svarer for 2 års nybilgaranti, og for 3 år på lakk, og bilens alder er følgelig utenfor disse tidsrammer, og eventuell reklamasjon kan rettes mot denne bilens importør.

Lakkgaranti omfatter dessuten ikke påmonterte lakkerte lister, rails etc.

Vi ber om forståelse for avgjørelsen, og benytter anledningen til å ønske deg en god sommer.

Vennlig hilsen

------------------------------------------

BMW Group Norge

Per Kaare Halvorsen

Senior Advisor Warranty and Customer Relations

V1-R1-NO-A

Martin Lingesvei 17

PB 1

1330 Fornebu

http://www.bmw.no

-----------------------------------------------------------------------------

BMW Norge AS

Registered in: Foretaksregisteret

VAT-number 971 130 776 MVA

Board location: Martin Linges vei 17, 1367 Snarøya

Skrevet

Silverboy: Og da referere jeg igjen til min link, hvorav bruktbilkjøp dekkes innunder norsk lovgivning og derpå har 5 års reklamasjon-rettigheter.

Docgil: Gi gass, forklar de at dette blir media-sak ut av, dersom de ikke skjerper servicen sin.

Men, husk på - det er importøren du må ta, ikke BMW Norge.

10) Hvilke regler gjelder for bruktimporterte biler?

- Har du selv vært i utlandet og kjøpt bilen, har du ingen rettigheter i norsk lov. Et EU-direktiv sikrer deg imidlertid minst to års reklamasjonsfrist ved kjøp av en næringsdrivende i EU. Enkelte land kan ha lengre reklamasjonsfrister. Men har du kjøpt av en bruktbilimportør i Norge, har du de samme rettighetene som kjøp hos andre selgere.

Skrevet

Aottesen: ja, det jeg skulle frem til også, at det er "Anonym Autoimport" som står for dekningen her i så fall, ettersom bilen er utenfor alt det fabrikken gir av garanti.. forutsatt at BMW Norge ikke er importør da..

Skrevet

Dette er for dårlig av BMW.. Andre bilmerker legger seg stort sett flatte, og ordner opp. Merca jeg eide (E-klasse), fikk hellakkering, bytting av skjermer, dører og bakluke..

Eneste krav var at service hefte var fulgt.

Skrevet

Øh?:

9) Gjelder reklamasjonsrettighetene også når vi kjøper bruktbil?

- Ja. På nyere bruktbiler kjøpt fra forhandler er det som hovedregel fem års reklamasjonsfrist. På eldre bruktbiler kjøpt fra forhandler er det to år. På biler kjøpt fra privatperson er det alltid to år. Som hovedregel kan også du reklamere til tidligere omsetningsledd.

Hva F?! Man kan da ikke reklamere på et privatkjøp så lenge etter?

• 7 months later...
Skrevet

Var å vasket bilen i dag :D Bestandig gledlig det :applause:

Fant det jeg ikke ville finne på min som er reg 30.12.2004 i Tyskland, RUST har begynt å komme i bakluka på E61 [-X[-X:^o:^o

Men det er jo 12 år mot rust og det er det BMW som står får samme f... er det ikke? :?:

Det har kommet fram nederst på bakluken i falsen som er fuget inn mot bagasjerommet på høyre side. Den har alle servicer vi Strandveien og GS i Trd siden jeg kjøpte den på 45k juni 2006... idag 126k på telleren.

Det vaskes og tørkes vær gang det er mulighet til å gjøre dette. :!:

Derfor er jeg litt uforstående til dette :!: !!!

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Grunnen til at hele dører, pansere og bakluker ofte har blitt byttet på blandt annet BMW, Audi og Mercedes er at det har vært problemer med falsene, tetningsstoffet har ikke holdt vanntett og lakken bobler og rusten kommer. Når det begynner å ruste en plass som ikke er i nærheten av en fals eller andre former for skøyter er det som oftest andre grunner slik som feil på grunnarbeid, dårlig vedlikeholdt lakk, steinsprut eller andre små lakkskader.

Når det da i dette tilfelle ser ut til å begynne å ruste en plass hvor det ikke er ett kjent rustproblem slik som i falser er det vanskelig å få dekket. Lakkgarantien er satt til 3 år og når den tiden er over er det for seint å begynne å sippe, er man uheldig å få lakkrust da er det ikke BMW sitt problem.

MEN (vet man sjeldent skal begynne en setning med men) er frontruta byttet noen gang? Kan være skade er oppstått i den forbindelse. Om det ikke er tilfelle ville jeg pekt på at det er en fabrikasjonsfeil at lista har ligget og gnikket i lakken slik at det er begynt å ruste, eller at skitt han kommet under og gnikket om du ikke allerede har prøvd deg på den vinklingen.

Skrevet

Hei

Denne er til de som holder på med garantier.

Jeg kjøpte en BMW 525D E61 (LJ39604) som var importert i 2009. Dessverre er serviceheftet noe ukomplett.

Min venn har nøyaktig samme bil som også er importert fra Tyskland med komplett servicehefte.

Begge bilene har rustbobler i falsen ved bunn av bakluken. (når man åpner luken og ser opp i kanten på luken sees dette på begge bilene).

Mitt spørsmål er da om han vil få byttet sin på garanti, og isåfall gjelder vel dette min bil også mtp at begge har rust på samme plass som har vært lagt til grunne for utbedring utallige ganger tidligere for bytte av bakluke på dette karosseriet ?

Jeg forstår naturligvis at bilen(e) må forevises for kontroll , men dersom konklusjonen i utgangspunktet er den at han vil få byttet sin bakluke / utbedret dette og min ikke får det pga ukomplett servicehefte når begge bilene har nøyaktig samme rust på nøyaktig samme plass vil jeg se på dette som en alvorlig service brist hos en prestisjebil produsent som BMW.

Jeg håper på snarlig svar og ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen

Markus Erik Vang

Sendt til post@strandveienauto.no!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...