Gå til innhold

Senke E39 touring!!


Aladdin80
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Håper noen der ute kan hjelpe meg med å finne riktig senk på min 1997mod E39 touring. Bilen er en 520i med fjærer foran og bak(ikke luft bak).

På bilen min nå står det 50mm senkefjær foran, kjøpt ifra Koed. Bak står de orginale(litt signe), jeg synes bilen skulle vært noe lavere både foran og bak.

Kan jo kjøpe coilovers, men trur da jeg vil ødelegge comforten på bilen. Vil helst bare ha vanlig senke-fjærer, og eventuelt senkeskål foran......

Liker når skjermkanten nærmer seg dekket, sånn at det ikke blir noe glipe der lissom:)

Kan noen som vet om en "fet" høyde på en touring, sende bilde her eller type senkesett osv.?

På forhånd tusen takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Spax coilovers på min e39 touring. De kostet 7000 på ebay.co.uk.

Disse er hardhetsjusterbare i 28 trinn, så det er ingen problem å justere de for comfort.

Her er kjørehøyden:

IMG_1256.jpg

Å få riktig høyde med fjærer har jeg gitt opp etter å prøvd 3 forskjellige sett med fjærer på e30en og 2 på e34. Det blir alltid større avstand mellom dekk og hjulbue forran enn bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Spax coilovers på min e39 touring. De kostet 7000 på ebay.co.uk.

Disse er hardhetsjusterbare i 28 trinn, så det er ingen problem å justere de for comfort.

Her er kjørehøyden:

IMG_1256.jpg

Å få riktig høyde med fjærer har jeg gitt opp etter å prøvd 3 forskjellige sett med fjærer på e30en og 2 på e34. Det blir alltid større avstand mellom dekk og hjulbue forran enn bak.

Meget pen høyde på din bil ja:), men noe for lav for mitt bruk.......hehe!!!

Hadde håpet å bruke noe rundt 3-4000kr på dette, og da får man vel ikke noe kvalitet på ett coilover sett??

Du vet vel ikke om ett sett med senkefjærer som blir bra på min E39?

(gjerne bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TaTeknix koster 4000, og supertsport 5000, begge coilovers, men ikke justering av hardhet,- slik jeg har forstått blir bilen stivere jo mer du senker..

Stivheten blir den samme, men ved for mye senk vil du lettere treffe "bumpstop" som hindrer at demperen blir skadet når den bunner.

Da opplever du det som 18 åringer med kappede fjærer og originale dempere kaller for "skamstiv bil". ;)

Fjærer og dempere er det viktigste på en bil etter dekk og bremser, så jeg ville ikke spart penger der.

Jeg prøvde et sett med supersport dempere og fjærer på en E34. Det endte opp med at jeg byttet dem ut i bilstein fordi det var direkte trafikkfarlig å kjøre med. Foringene i bakdemperene var så svake at de bøyde seg når bilen sto på bakken. Jeg fikk to nye tilsendt fra GS, og de hadde samme feilen fra dag 1.

Med spax får du veldig mye for pengene. De koster rundt 7000 på ebay + moms hvis du er uheldig (de skrev lavere verdi uoppfordret på mine, så jeg måtte betale 600kr i moms). Når GS selger det samme settet for 14000 (?), tyder det på at det gir mye for pengene.

Det eneste jeg har å utsette på det, er at bakdemperene er i lengste laget. Det vil nok lett bunne ved mye senk bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:)

Skjønner at det lønner seg å kjøpe ett skikkelig coilover-sett når man først monterer dette på bilen, helt enig at dette er meget viktig på kjøreegenskapene på bilen.

Skal ikke ha "skamstiv" bil hvertfall:), den tiden er jeg ferdig med..........

Men syns 7000kroner ++ er litt for mye penger til å bruke på dette.

Noen som vet om noen som har brukt/montert disse "billig" coilover-setta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...