Gå til innhold

E46 problem med strøm fra sigarettenner

SondreK
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp brukt alle sparepengene mine og mer enn det på en overgang fra en gammel audi 80 til en strøken E46 sedan 2000 modell som knapt har rullet 95000 km.

Er storfornøyd med kjøpet etter et kjøremaraton på 73 mil hver vei for å hente den!

Eneste problemet jeg har kommet over er at mobilladeren ikke gav noen reaksjon når jeg satte den inn i sigarettenneren foran (har forstått det slik at det er en i bagasjerommet også?).

Har tenkt meg fram til tre mulige problemstillinger:

- Defekt sigarettenner

- Gåen sikring

- Ikke kompitabel mobillader

Håper noen har gode forslag til hvordan utelukke noen av problemstillingen, eller peke meg i riktig retning for å for eksempel sjekke og eventuelt bytte sikring, noe jeg regner med er den mest sannsynlige årsaken.

På forhånd takk

- Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikring nr 47

Sikringsboksen er inni hanskerommet. Må vri på 2 knotter så kommer den ned :wink:

Kan jo prøve med en annen mobillader?

Hvis det ikke er noen av delene sjekk om det kommer 12v til sigarettenneren. Kommer det strøm er tenneren defekt.

http://www.autopower.se/mekartips/Sakri ... 000-SE.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigarett-tenneren manglet da jeg kjøpte den, men kjøpte en ny slik del og sigarett-tenneren fungerer. Sikringen var også i orden.

Konkluderer derfor med at det er laderen som har gått i stykker, bare 2 uker gammel.. Sitter en sikring i den også, men den satt såpass godt fast at jeg heller tar turen innom elkjøp.

Takker uansett for hjelpen, lærte i allefall hvor og hvordan jeg sjekker sikringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...