Eksos Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Hei, Jeg har tatt på meg å polere en sprinter iløpet av noen uker, innser at dette vil ta tid, men det er begrenset hvor mye tid jeg kan/får bruke. Bilen (rød sprinter) er 7 meter lang og temmelig høy, trenger en lakkrens for å få fargen fin igjen siden bilen ikke har vert behandlet på 3 år. Hvilke produkt ville du ha brukt? Nå snakker jeg ikke om dyre produkter ifra Scandicshine eller lignende, det går eieren av firmaet aldri med på å kjøpe inn. Men vil ha noe som gjør jobben lettest mulig for meg, samtidig som det ikke koster skjorta.. Går nok sikkert med mye produkt på denne bilen, så man må tenke litt økonomisk.. Må til med gardintrapp for å få tatt øverste delen av bilen, taket driter jeg i, ingen som ser det uansett Bilen blir daglig brukt til varetransport, så noen top-finish er ikke vits, om det er noen hologrammer her og der spiller ingen trille sålenge jeg får fjernet de verste av overflatestripene som er rundtom.. Slenger ved ett bilde av bilen, så ser dere fargen, krever litt stell denne.. Edit : Har forresten poleringsmaskin
Eksos Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Meguiars step 1,2 og 3, er det greit til slikt bruk? Utrolig kjekt å bruke meguiars å slippe alle de hvite merkene overalt..
Skrotenisse Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Eller du kan kjøpe deg noe biltema dill dall..
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 3M Med grøn topp er kjapp og fin, ok pris og mengde.
S. Gunstad Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Hva med et mer alt-i-ett produkt? Slitsomt å gå over hele bilen 3 ganger ...
Eksos Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Prøvde meg en runde på den ene døren, først med autoglym paint renovator, så gikk jeg over med step 2 og 3 fra meguiars.. Innser at så nøye gidder jeg ikke ta resten av bilen, det vil rett og slett ta for lang tid! 3M, hvem forhandler slikt? kjøper ifra butikk helst.. Meguiars cleaner wax, er den ett alt i ett produkt? Biltema sitt er vell også ett alternativ, men greit å gå ett hakk opp
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Ditt nermeste lakkverksted har sikkert 3M produkter.
Eksos Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Da stikker jeg på BilXtra imårgen, firmaet har konto der så De har også meguiars.. Kan høre med de i kassa om de har noen tips, selvom jeg ikke tror det er så altfor mye vits..
Eksos Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 Var tom for 3M med grønn topp på bilxtra, men kjøpte Meguiars Utimate Compound, skal teste den ut litt nå! Må naturligvis ha noe over der igjen, mulig jeg går for step 2 fra meguiars eller tech-wax, og en hardvoks over der igjen.. Hardvoks er jo fort gjort
Gislius Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 Jeg skal ta begge firmabilene (sprinter og crafter, samme str), kommer nok bare til å gå over engang me flytende voks, meguiars step 2 eller hva det er, uten maskin tror jeg.. Disse bilene er godt holdt da, ikke så gamle og blir vasket en gang i uken..
Mexos Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 hva med å kjøre en paint renovator av noe slag, så bare kjøre på med meguiars tech wax som er polering og voks i ett?
Eksos Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 Meguiars Ultimate Compound er en lakk-rens, fungerte veldig bra! Måtte naturligvis kjøre litt bagasje i kveld, så rakk ikke polere stort.. men fikk tatt bakdørene om ikke annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå