Hopen Skrevet Juli 11, 2010 Share Skrevet Juli 11, 2010 Bilen er orginalt en 1988 520i som er godkjennt ombygget til m5 3.6 91mod. Har fått tak i 92mod s38b38 som er blitt stroket, porta topp, smiddstempel og kvasskammer. Har bytta ut elnettet i bilen i bilen fra 3.6 til 3.8 siden det ikke er samme. På m5 speedometret har den gått 150 000km. Bilen er nylakkert høsten 2010, og tectylert inni skjermer oig kanaler. Er rustfri. Motor: S38b38 -Smiddstempel fra JE-Pistons -Veiv med 96mm i slaglengde -Kvasskammer (310gr innsug, 300gr eksos) -portet topp hos tore topplokk -Wallbro 255l/h bensinpumpe -500cc dyser -3.6 svinghjul -sachs 765 trykkplate med orginal lamell -Denso Iridium IXU22 plugger -Ny vannpumpe, oljepumpe, og komplett register. -S50b32 reg.kjede strammer -Balansert bunndel -Vektjusterte råder Karosseriet er nå nettopp nylakkert i diamant svart metallic og er helt rustfritt. Annet: -Sorte Hella DE -Sorte grøftelys -Greenstuff bremseklosser rundt om -nye org bremseskiver -H&R senkfjærer 30/10 -Bilstein dempere -Div powerflex -Xenon i alt -Justerbar shortshift -Sort taktrekk -El.sort skinn Planer: - Eisenmann eksos eller noe annet rustfritt - Andre bremser(Ferrodo klosser og noen bedre skiver) - v8 front før lakkering: etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Juli 11, 2010 Share Skrevet Juli 11, 2010 Har trua på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Juli 11, 2010 Share Skrevet Juli 11, 2010 dette blir nok et morro bygg, selv har jeg jort det samme men jeg nøyde meg med 4.0l mest pga at jeg ikke turte og ta ut di siste 2dl som var mulig da jeg ville være sikker på at motoren ble holdbar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Fin bil med grooooom motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2010 Fin bil med grooooom motor Takker Noen tips til felger? Regner med jeg skal bytte ut de som står på nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 dette blir rått, spent på hvor mye hk du får ut av dette her. har du satt inn underspyling av stempel på 3.6 blokken? hadde gjort seg med noen oldschool felger på denne, type ac scnitzer, oz, bbs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2010 dette blir rått, spent på hvor mye hk du får ut av dette her.har du satt inn underspyling av stempel på 3.6 blokken? hadde gjort seg med noen oldschool felger på denne, type ac scnitzer, oz, bbs Er det nødvendig med underspyling på en sugemotor? er litt usikker på om jeg skal få satt inn det eller ikke.. Hvor mye hk er jeg usikker på, men vet om en b36 som er stroka til 3.9L med kvasskammer og porta topp ble bremsa til 309hk på hjula. Regner med dennne her blir bra å når får på 300gr kammer og datasprut å får den mappa. Men noen tips til datasprut til en grei pris? tenkte på electromotive, men det er ganske dyrt.. ER ikke alle s38 levert med m power topp deksel? er ikke det på motoren min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2010 Vurderer slike ACS felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 er vel ikke nødvendig med underspyling men er vel en fordel uansett, hadde hvertfall følt meg sikrere, er jo det på 3.8l org. skal være mpower deksel på toppen ja, på 3.8 er det egentlig bare et deksel over coilene. på 3.6 er det vel på selve toppdekselet. vipec skal jo være et bra sprut, vet ikke pris på det da. slår ikke feil med sånne ac schnitzer felger hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Tror dette blir ganske gromt, så lenge du får det til å bli holdbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2010 er vel ikke nødvendig med underspyling men er vel en fordel uansett, hadde hvertfall følt meg sikrere, er jo det på 3.8l org. skal være mpower deksel på toppen ja, på 3.8 er det egentlig bare et deksel over coilene. på 3.6 er det vel på selve toppdekselet. vipec skal jo være et bra sprut, vet ikke pris på det da. slår ikke feil med sånne ac schnitzer felger hvertfall Skal sjekke pris osv på underspyling idag så får se. Er bare helt svart uten m power dekslet over coilene på motoren jeg har.. rart egentli. Tror den skal bli holdtbar ja. Dette bli gjort på skikkelig vis av en som har drevet med dette i mange år. Han har tidligere bygd en likens motor bortsett fra at det er 3.8 blokk Eneste problemet er at det er så lang leveringstid på stemplene. var sagt 3-4 uker, men kan fort ta lengre tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 dette kan bli så sinnsykt rått... hva gjør du med eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crew Tangen Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Stå på. blir bra dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2010 dette kan bli så sinnsykt rått... hva gjør du med eksos? Håper det Blir kjørt med orginal eksos uten kat. i første omgang.. Regner med den blir byttet ut etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet August 1, 2010 Share Skrevet August 1, 2010 Fremgang da Brage? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå