Gå til innhold

Altfor effektiv AC på E39!

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Tempen på varmeapparatet i min 03 E39 med automatisk klima oppfører seg litt rart.

Når jeg har temp på 20 grader, så har den behagelig temp, når jeg skrur på AC, så blir tempen mye kaldere, og langt fra 20 grader :?

Selv om jeg stiller opp til 22,23 grader så blir det fortsatt kaldt, for kaldt en hva det burde bli, og lufta kommer kun ut fra dysene på dashen! (Det gjør den forsåvidt uansett når det blir varmere ute, slik det er nå, 14-18 grader +++). Noe som skaper kald trekk i hele kupeen og er etter min mening helt meningsløst! Jeg vil ha kulde på gulvet og :| .

Om jeg stiller den på 24,5 grader, så blir tempen litt kaldere en med 20 grader uten ac, og akkurat passelig.

Jeg vil jo selvfølgelig ha 20 grader når den står på 20, ikke 16 selv om AC står på! :? Uten AC, så funker alt helt fint, men blir liksom alt for kaldt uansett med AC på..

Er det ikke det som er meningen med klima, der du kan stille 20 grader, så skal den holde 20 grader, uavhengig om AC er på eller ikke? #-o

Er dette vanlig eller? :? Fryktelig irriterende :-({|=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står "knappen" mellom dysene i dasjen? Og hvordan har du justert dysene.

Grunnen til at den kalde luften bare kommer oppe er fordi den synker nedover. På samme måte kommer varmluft kun ut nede fordi den stiger oppover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står "knappen" mellom dysene i dasjen? Og hvordan har du justert dysene.

Grunnen til at den kalde luften bare kommer oppe er fordi den synker nedover. På samme måte kommer varmluft kun ut nede fordi den stiger oppover...

Knappen står på det varmeste, 3 røde prikker. Fant ut at om den ikke står der, kommer det kald luft uansett om AC ikke er på, men står den på det varmeste, kommer det samme temp som det gjør ellers ut a vapparatet.

Etter min mening så syns jeg det funker bedre å få kald luft opp og ned..

Jeg har denne MAX knappen, som stiller laveste temp, AC på, og resirk på, samt full vifte. Da blir det ganske fort kjølig, men sitter der fortsatt og er varm på beina ei god god stund.. :x Bruker og stille manuelt ned på beina etter jeg har slått av max.

Men burde jo ikke synke så mye på tempen fordi om man slår på AC vel? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...