jonr Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Dette er sikkert postet før, men igjen ta det rolig, selv om vi alle kjører som The stig, er det alltid noen som ikke gjør det http://www.metacafe.com/watch/yt-az1smQ ... e_driving/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Slik "skremselpropaganda" syns jeg er helt idiotisk. Ja man skal ta hensyn å kjøre forsiktig osv. Det handler om sunn fornuft. Men slike filmklipp er KUN laget for å skremme. Går ikke an å gå rundt å tenke slik som de der vil man skal tenke. Da klarer man IHVERTFALL ikke å kosentrere seg om vegen etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Ikke dumt med sånne videoer selv om de er laget for å skremme. Helt nødvendig. Det er fort gjort at det går galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Vil vel heller påstå at denne er lagd for å vise konsekvensene ved slik kjøring framfor å være skremselspropangada.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Vil vel heller påstå at denne er lagd for å vise konsekvensene ved slik kjøring framfor å være skremselspropangada.. Og forskellen er?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Sant, lite gjennomtenkt innlegg fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 syntes denne videoen er helt grei jeg. er en god tankevekker. og alle tillfella her er ment at det er ikke bare deg selv det går utover men andre uskyldige rundt deg. ikke alltid en prest i trafikken jeg heller. men dette er en fin måte å vise hvor galt det kan gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Jeg ser hva de prøver å oppnå med filmen. Jeg syns bare det blir feil måte å gjøre det på. Se for deg at de skal begynne å lage noe jeg kaller extremetilfelle videoer av alt som er farlig? Da blir det ikke mye tanker til overs til hverdagslige ting. Ja selfølgelig er slike episoder en tragedie, men tror ikke man blir en stabil sjåfør hvis man skal være nevrotisk å tenke på slikt hver gang man er ute å kjører i trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Jeg ser hva de prøver å oppnå med filmen. Jeg syns bare det blir feil måte å gjøre det på. Se for deg at de skal begynne å lage noe jeg kaller extremetilfelle videoer av alt som er farlig? Da blir det ikke mye tanker til overs til hverdagslige ting. Ja selfølgelig er slike episoder en tragedie, men tror ikke man blir en stabil sjåfør hvis man skal være nevrotisk å tenke på slikt hver gang man er ute å kjører i trafikken. Men så er det en forskjell på å være oppmerksom og å følge med i trafikken, og å kjøre gris som det blir gjort i mange av disse klippene, som skal forestille uskyldig morro.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Ja sant det. Men denne videoen er litt for ekstrem etter min mening til at den er ment for å gjøre folk "oppmerksom". Denne minner mer om..Kjør pent "ellers så"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2010 Jeg er enig man ikke kan tenke på alt som KAN skje ute i traffikken, men er greit å få en tankevekker innimellom fordet.. for selv om man kjører pent selv er det ikke sikkert man vet hva som kommer rundt neste sving av rusa personer eller folk som ikke har helt kontroll på hva de gjør, så kjør pent, si til dine nærmeste og venner at du er glad i dem når du kan og lev livet mens man har det hehe dette hørtes litt flåsete ut kanskje men syntes det værste klippet er babyen som går i frontruten, da får jeg en tåre i øyet selv, men det er sikkert fordi jeg har med meg en "minime" selv når jeg er ute å kjører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Nå er det vel fåtallet av de eksempelene i videoen som faktisk kjører med risiko i tankene da.. Så ta det med en klype salt! Og jadda- jeg har kjent på følelsen av "hvordan ser føreren av den andre bilen ut nå". Og tar ting betydelig roligere etter det, men så lenge jeg har god sikt og det ikke er noen utkjørsler/rasteplasser/biler som har stoppet i veikanten i motsatt kjørefelt kan jeg finne på å kjøre forbi..- Så lenge det er 70 eller 80 sone.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Funker for meg den derre, så funker nok for flere også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Ja denne filmen er nok en tankevekker for folk som tror de er supermenn på veien har sett og opplevd mye skremmende kjøring. Blant annet jeg som fotgjenger der jeg nesten ble påkjørt av idiot som satt i telefon og ikke så at det var rødt lys på fotgjenger felt, særlig når føreren av bilen stopper og gir meg huden full. Er vel flere folk som skulle i det minste sett denne filmen. Den delen med babyen ga meg litt grøssninger :S, venter selv på en liten pjokk nå og som de fleste nybakte foreldre så vil dem vel sikre barnet sitt mest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 syntes det værste klippet er babyen som går i frontruten, da får jeg en tåre i øyet selv, men det er sikkert fordi jeg har med meg en "minime" selv når jeg er ute å kjører +1 Jeg måtte skru av da, kjører selv rundt med en på 1,5 år i bilen - men tro meg,han hadde ALDRI sittet på fanget til noen uten setet sitt! (bortsett fra nå på lørdag da, da han kjørte pappas E28 i 1.gir og tutet som en gal,sittende på fanget mitt..) Er rimelig kompromissløs når det gjelder sikring av barn i bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå