Gå til innhold

BMW 635 csi 1982mod.


Patrick92
 Share

Anbefalte innlegg

jeg tenkte da å lage en liten prosjekt tråd om bilen som jeg jeg da har kjøpt meg. det er da en 82 moden 635csi som jeg har kjøpt av min far for hele 70 høvdinger. bilen ser utrolig bra ut utseendemessig, og den ser bra ut invendig å. men det har da skjedd en del etter jeg kjøpte den. bilen hadde stått rolig en vinter og jeg kjøpte den på starten av detta året her. hadde kjørt et par turer etter snøen hadde smeltet så akkuratt når jeg skulle svinge ut av kameraten min sin innkjørsel så merket vi at den hadde blit utrolig tung på rattet, jeg skjekket under panseret å fant ut at baklokket på servopumpa nermest hadde sprengt seg ut, så da ble det å kutte servoreima å kjøre hjem igjen, men da fant vi fort ut av vi ikke hadde noen bremser. det var fordi bremsenepumpa ellerno er på en måte koblet sammen med servopumpa. så da var det å kjøre forsiktig hjem så bestille nye deler til servoen. etter jeg fikk i ordning servoen igjen så funket fortsett ikke bremsene optimalt. hvis jeg klemte inn pedalen mykt så fikk jeg ikkeno bremsekraft før pedalen nådde bånnen å hvis jeg trykte hardt så fikk jeg bremsekraft med en gang... så vet ikke hva som er feil. hadde bilen i allefall på eu kontroll å da ble det følgende 10 2er feil. så er en god del som må gjøres. legger ut lista over mangler litt senere. planen over bilen er å fikse den å få den i mest mulig original stand som mulig, skal ikek være noe rånebil dette nei. så planer framover for bilen er å få den Eu godkjent, fikse alle mulige feil. så etter det så kanskje det blir motorbytte, men har ikke tenkt så langt enda da det kommer til å ta en stund før den blir eu godkjent. må bare meddele at jeg er 17 snart 18 år så er ikke værdens beste bilmekaniker men prøver så god jeg kan ;)

her er noen bilder av bilen. er ikke så værst ved første øyekast

kr5hv7k1uk3fw9m09d8t.jpg

whgzpwp1xsdht09rzbk1.jpg

a1emrnuon0muymkb1oq9.jpg

nwai4b65xlfklamw60sp.jpg

clgv3wylbh84yj7q0u29.jpg

Ting jeg har gjort eller gjør nå er at jeg har bytte abs kranser bak

qz6f3pfivdqdz2y3px12.jpg

Så har jeg begynt på rusta, Lagd et nytt jekkfeste på jobben, så her kan dere se bilder av det gamle feste å det nye feste, legger med noen bilder av rusta å.

y7oqsc3fmgeqi16v0x8t.jpg

ruqalhzstlysdntxugu5.jpg

må nesten bygge opp igjen kanalsjøten bortover hele igjen, han somhadde bilen før meg og før far min igjen hadde bare lappa på noen biter her og der å sleng i noe silikon overalt, så jeg tar det opp igjen å prøver å gjøre det ordentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo unektelig ut som et bra utgangspunkt :)

Litt utradisjonell bil for en (snart) 18-åring kanskje, men hyggelig at også den "yngre garde" setter pris på ingeniørkunst av ypperste sort. Må følge med på denne tråden, så får jeg kanskje litt inspirasjon til å begynne med min egen, hehe :)

Flott bil du har skaffet deg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige biler.. bmw kunne også før i tiden :D

Ang det du kaller jekkfeste er jeg litt i tvil, E30 har akkurat likt og etter det jeg har lest er det fester fra bilene stod på bånd og ble bygget, disse små brakettene har gjort at mange e30'er har rust hull på akkurat samme sted hvertfall, på E30 er det innvendige forsterkinger i kanalene for jekking, dørkplata er ikke særlig sterk eller god å jekke på.

uansett flott bil som holder seg fint i pris om du vedlikeholder og passer godt på den :wink:

Edit; dette skrev henrik bergmann på bmwccn om disse rustboksene

Såvidt meg bekjent er den eneste funksjonen at de var "plattformen" som karosseriene stod på under produksjonen.

Det som er virkelig synd er jo at mange i ettertid har trodd at de hadde funksjon som jekkfeste...

Som om det har hjulpet noe særlig på rustdannelsen der

Henrik Bergmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for tipset om rusten, skal se om jeg får lagd noe mer støttende så det blir stødig til slutt, må bytte en god del av kanalen pga av dårlig gjort jobb tidligere, er gjort skikkelig slurvete.

Pen bil!

Disse bilene har hydraulisk bremsekraftforsterker drevet av servopumpa. Så når du får fikset pumpen, blir alt bra igjen.

jeg har fikset servopumpa men pedalen er fortsatt myk, tror kanskje det er en simring ellerlignende inni selv pumpa på pedalen, som gjør at bremseveska glir forbi på en måte,men dette er bare noe jeg tror. men når jeg skal pumpe på bremsen mye så stiger oljen i servooljebeholderen, det synes jeg er litt merkelig :?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det irriterende med rust er jo at det finnes mye mer enn det du ser...

skuler seg nok mer under, ettersom den ser såpass dårlig ut mellom dørk og ytter kanal, den braketten du har lagd trenger du jo ikke, den gjør ikke annet enn å samle salt som gjør det ruster på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med bilen! Jeg får ikke sett bildene i tråden av en eller anna grunn, men kikker gjerne innom igjen ved anledning :)

Dersom du ikke har den allerede, så skaff deg Bentley manualen til BMW 5-serie E28 (om din er E28 basert og ikke E12, da...), boka er gull verdt med info på alt det tekniske på bilen. Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen bil som fortjener litt tlc. Det er ganske spenstig å ha dette som første prosjekt, men hvorfor ikke bare stupe ut i det;) Grattis med lekker bil og stå på videre. Her skal det følges med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...