Patrick92 Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2010 Takker å bukker for komentarene;) er snart ferdig med å sveise rusta nå, mangler bare kanalsjøten bortover, så er jeg ferdig. har bestilt bremsedeler nå så skal bytte igrunn alt som har med brenser bak. skal prøve å fikse det meste til fredag den 13 august. planen er å stille opp på Streetmeeten på rena. så håper å få den i allefall i kjørbar stand til da. bilder kommer ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 nyyyyydelig bil! håper du skal beholde den utseendemessig slik den er?! IKKE ødelegg bilen ved å få den helt original! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick92 Skrevet August 14, 2010 Forfatter Share Skrevet August 14, 2010 Ja da må jeg erklere at fredag den 13 er en ulykkesdag! jeg som da hadde fått i gangbilen i god tid før streetmeeten på rena, å på vei til rena. vi skulle kjøre forbi en bil, da sa det PANG så blåste vi ut eksospakninga som er ved manifolden, å da var det inn på thorshov å kjøpe all slags eksos tetningsgreier, men det var da ikkeno som fungerte. så kom vi fram på utstillingplassen på streetmeeten, å da jeg skulle lukke igjen førerdøra så klarte jeg å prestere og knuse sideruta! å da ble jeg så oppgitt at vi parkerte bilen hos en kompis å dro ut å drakk i stedet. så dagen etterpå når vi var på vei hjem så begynte clutchen å slure, og når vi ga på i 1 og 2 så kjentes det ut som om at mellomakslinga var helt løs for den slo oppi gulvet som faan, å når vi bremset så funket plutselig ikke servoen. så dette må jeg si var en veldig bra helg (IKKE) så tror jeg skal pakrere bilen en stund å spare penger så jeg får fikset abbsolutt ALLE feilene å få tak i ALT nytt så jeg slipper ås tyre med noe mer.. hau... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonMH Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 Huff, det var kjedelig! Ikke gi opp da, peneste bilen BMW har produsert og du har et herlig eksemplar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Nydelig bil du har.. håper jeg klarer å få min like pen som din engang i tiden:) 1982 635 csi:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 19, 2010 Share Skrevet August 19, 2010 At mellomakslingen lager ulyder under pådrag og høres ut som den dunker i gulvet er nok helt sikkert bare hardykoblingen (gummiplaten) som er mellom girkasse og mellomaksling. Det er et ganske vanlig problem på eldre biler at hardykoblingen blir dårlig og da vil du få vibrasjoner når du gasser på samt etterhvert også dunking. En ny slik koster under tusenlappen ny og er veldig enkel å bytte. Har slitt istykker et par slike selv, og det var ikke særlig morsomt første gangen og jeg ikke skjønte helt hva det var som egentlig foregikk under bilen der det dunket og ristet noe helt forferdelig. Clutchen bytter du også ganske enkelt iløpet av en kveld i garasjen. Men får jeg spørre hvordan du klarte å knuse sideruten egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick92 Skrevet August 21, 2010 Forfatter Share Skrevet August 21, 2010 Morn ja! Nydelig bil du har.. håper jeg klarer å få min like pen som din engang i tiden:)1982 635 csi:) tror nok din blik like fin, har lyst til å bytte til samme leppe som du har, men jeg får se litt hva jeg gjør å lykke til med prosjektet ditt! bilen ser jo bra ut At mellomakslingen lager ulyder under pådrag og høres ut som den dunker i gulvet er nok helt sikkert bare hardykoblingen (gummiplaten) som er mellom girkasse og mellomaksling. Det er et ganske vanlig problem på eldre biler at hardykoblingen blir dårlig og da vil du få vibrasjoner når du gasser på samt etterhvert også dunking. En ny slik koster under tusenlappen ny og er veldig enkel å bytte. Har slitt istykker et par slike selv, og det var ikke særlig morsomt første gangen og jeg ikke skjønte helt hva det var som egentlig foregikk under bilen der det dunket og ristet noe helt forferdelig. Clutchen bytter du også ganske enkelt iløpet av en kveld i garasjen. Men får jeg spørre hvordan du klarte å knuse sideruten egentlig? jo nå skal du høre her det er noe tull med at ruta ikke går inn i pakninga når jeg lukker døra, så for å få igjen døre må jeg dytte igjen døra med vinduet, å jeg skulle da gjøre det da, men nå tok jeg jo i som en gud med begge hender å rute knuste i tusen biter! så har vel egentlig meg selv å skylde. men nå ha rjeg bestemt meg for å ta ut interiøret av bilen og motoren. tenkte jeg skulle sandblåse bilen invendig og utvendig på kanaler og hjulbuer. og motoren skal overhales. er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med den enda men har litt lyst på turbo siden jeg har motoren ute. eller så vil jeg bytte til M- motor. men vi får se hva som skjer skal begynne å demontere bilen til uka så får jeg se om motoren er ute til helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick92 Skrevet September 9, 2010 Forfatter Share Skrevet September 9, 2010 Nå var motorn tatt ut, bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet September 9, 2010 Share Skrevet September 9, 2010 høras bra ut, stå på! om du så må bygge bilen på nytt, så er det fortsatt verdt det med et slikt smykke som kanskje er BMW's peneste noensinne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå