Bmwpou Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Hei Lurer på en ting, jeg er nye ang bmwer og helt grønn. Men er det normalt arbtempraturen i bmw 1999 modell, 318i, er det normalt at den går raskt til der den skal være, det jeg mener er når jeg har kjørt halv km, så viser måler i bilen at den er på midten, normal arbeidstempratur, men skal det gå så raskt? og det tar 2 timer minst før bilen kjøler seg litt ? håper dere forsto hva jeg mente dårlig forklart. beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Min e34 518i med m43b18 blir driftsvarm etter ca 3km. omtrent lik på to tideligere e34 525i med M50b25 ca 4km. Kommer jo ann på kjøringa da. Kan være tegn at topp pakningen er på vei til å ryke. går ann og måle hydrokarboner i kjøle væsken. Dette kan inndikere lekk fra forbrennings kammeret til kjøle væsken. Kan også være at væske nivået er for lavt. Prøv og ette fyll med kjøle væske, må være kald motor. Kan også prøve og lufte kjøle systemet med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Har en del å si om det er sommer eller vinter også da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwpou Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2010 Hvordan måler man hydrokarboner i kjølevæsken ? og hva viser dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Tenker nok det er i orden jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Bensin betår av hydrokarboner. hvist det er store mengder i kjølevannet betyr det at det blir tilfør fra forbrennings kammeret. altså skvist inn i kjølevanns kammerenne inne i motoren gjennom der pakningen er ødelagt. verksteder kan måle sånt. Men hadde først prøvt å ette fylle kjølevannet og lufte systemet skikkeligt. ikke sikkert det er noe mer en det som skal til. at det er varmt ute er også en faktor som Haug523 sier. Testet igjen på min e34 518. tok ca 2,6 km da var den drifts varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwpou Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2010 altså her jeg bor så når jeg kjører ut av gata så er det jo en litt lang bakke på 200-300 , bratt er den, så jeg kjører ca 2 km totalt før den blir driftsvarme, men hvor lenge bruker motoren på å bli kald, vett dette er avhengig av været, men har dere noen overslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 altså her jeg bor så når jeg kjører ut av gata så er det jo en litt lang bakke på 200-300 , bratt er den, så jeg kjører ca 2 km totalt før den blir driftsvarme, men hvor lenge bruker motoren på å bli kald, vett dette er avhengig av været, men har dere noen overslag? Du skrev jo at bilen ble driftsvarm etter en halvkm (0,5 km) det er unormalt, men det du beskriver nå er 2 km. ?? Da er det ikke noe galt me bilen. Hvor fort bilen blir kald skulle jo ikke spille noen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwpou Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Er blitt paranoide etter radiatoren røyg tidligere og hullet var så liten at dem brukte 1 uke på å finne ut feilen. Men er i orden alt nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå