Gå til innhold

E36! Noen som har noen gode forslag?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære E 36 har et problem som ingen finner ut av!

Vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart dette riktig men prøver:)

Når jeg starter bilen går den fint opp til ca 40grader men da ruser den seg opp til 2000omdr.

Dette vedvarer en god stund etter den har kommet opp på normal i temperatur også. Både når den står stille og under kjøring!

-Men plutselig gir den seg og blir helt normal og plutselig er det tilbake!

+ at hvis jeg stopper den når den "fjusker" så får jeg ikke startet den før det har gått lang tid. Da starter den i ett sekund også stopper den, og da må den stå noen timer..

Håper det er noen som har noen forslag på hva jeg kan prøve. En føler evt hvilken? termostat?

Mvh Caroline:)

Skrevet

Jeg hadde noen lignende på en 318is.. da var det lambdaen som køddet det til. Hadde startet med en diagnose.

Forøvrig vil jeg gratulere deg med et fantastisk dårlig brukernavn! :twisted:

Skrevet

Hmm, kan prøve å bytte den da:) Ja den skal på diagnose test, men de har ferie på bmw i 3uker, å jeg skulle gjerne hatt bilen i gang nå:)

Haha, akkuratt som om ditt var så fryktelig mye bedre:P

Skrevet

tror du kan måle om lambdaen er gåen ligger noen emmner på hvordan og hvilken verdier du skal ha her på forumet.. kan nok vere tempføleren ja siden det kommer og går.. men starter den med en gang og går fint når den har stått en stund da??? ps syns ikke nicke ditt hvar så dumt eg :lol:

Skrevet

Kan som sagt her være tempføleren som sender sign. til hjernen eller lambdasonda, men ta også å sjekk alle slanger rundt om på motoren. Kan være sprukket en slange og da oppfører motoren seg rart

Skrevet

Har skjekket alle slanger og er ingen ting som er dårlig eller sprukket! Okay, ja kan sjekke ut dette med lambdaen.

Den starter som en drøm hvis den har drifttemperatur eller hvis den er kald, er den ca halvvarm, kan jeg glemme det..

Hehe, nei syns det var greit jeg:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...