Dirty Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 Joda nå er det sommer og FERIE! planene i år er rimelig heftig syns jeg. vi er en kammerat gjeng som reiser ned med noen m3er og og en alfa (hehe) til tyskland for å kjøre på ringen Siden madammen også er med, kan det være greit å gjøre noe annet en bare å kjøre rundt på banen der nede, så dere som har vært der før? er det noe gøy ikke så langt ifra banen ? og kan det være lurt å reise så tidlig som mulig ned å kjøre ? med tanke på trafikk på banen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 Sjekk tråden min om bilen, jeg var der nede for to uker siden (faen som tida går!!!). Jeg og madammen som reiste på tur ned. Hun er jo litt interessert i bil da, og synst det er morro å sitte på på bane. Så det gikk jo greit for vår del. Vi var nesten en dag på Ring Werk. Der er det mye morro å se og teste, og ikke minst kjøpe souvenirer Hva hotell skal du ha? Du får noe som heter Ring Card der nede. Jeg vil anbefale deg å fylle Euro på det kortet så du slipper å bruke VISA og kontanter. For noen plasser tar de ikke kontanter, og du må da fylle på Ring Card med VISA for så å betale med Ring Card etterpå. Litt stress... De pengene du ikke bruker på Ring Card kan du få tilbake på velkomst senteret eller på hotellet. Jeg bodde på Lindner Congress & Motorsport Hotel, og da er rom nøkkelen også et Ring Card. De korta du får utenom rommet er da dine kort, du får dem med deg hjem. Du får også et slikt når du skal utpå banen. Området rundt sånn ellers er veldig koselig, men ikke så mye å ta seg til sånn ellers. Det er ikke en by akuratt... Kan anbefale pizza på Pinocchio i Adenau, den var digg. Når jeg var på banen så var jeg der i 7 tiden på kvelden, da var det veldig lite folk der. Kom utpå med en gang, men fikk da bare tid til to runder desverre. Noe mer du lurer på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 Adenau 7 km unna er jo en passelig stor by man kan ta en rusletur i og eventuell en matbit og pils. Det er ikke vits i å være ved banen tidlig på hverdager, da banen som regel har åpningstider for turistkjøring fra 17.15 til 19.30. På lørdager/søndager er det vel "hele" dagen så lenge ingen bedrifter har leid banen, men dette må du sjekke på hjemmesiden. Kl 17.15 skal jo alle utpå, da kan det være en del kø. Men det løsner etter en liten stund...Prisen pr runde har jo steget en del, 300% økning på 8 år. Nå koster det nesten 200kr runden. Når jeg var der for en uke siden var det en Porsche 911/996 som dro i autovernet og ødela forskjerm/frontfanger/lykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 ååå takker for info, har ikke funnet noe hotell enda nei. vi har ikke planlagt så mye enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 17, 2010 Share Skrevet Juli 17, 2010 Jeg reiser ned til ringen på fredag (ferge fra kristiansand fredag morgen) å kjører direkte ned. skal ligge ca 25km utenfor nürburg, ettersom alt der er fullbooket pga Truck gran prix, som er der nede den helgen. Kommer ned sent fredag kveld, å satser på å få en del runder på lørdagen + en tur på ringverk. Jeg har tidligere overnattet på Hotel am tiergarten, å det anbefales, ligger 200m fra påslippet til ringen, å har en utsøkt service, og greie priser (er foreldrene til Sabine Schmitz som driver dette). Reser fra Nürburg på søndagen, å da opp igjen til København. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juli 17, 2010 Share Skrevet Juli 17, 2010 Skal ned til ringen første uke i august, dama i M5'n og eg i min nye RS4, gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 Jeg reiser ned til ringen på fredag (ferge fra kristiansand fredag morgen) å kjører direkte ned. skal ligge ca 25km utenfor nürburg, ettersom alt der er fullbooket pga Truck gran prix, som er der nede den helgen. Kommer ned sent fredag kveld, å satser på å få en del runder på lørdagen + en tur på ringverk. Jeg har tidligere overnattet på Hotel am tiergarten, å det anbefales, ligger 200m fra påslippet til ringen, å har en utsøkt service, og greie priser (er foreldrene til Sabine Schmitz som driver dette). Reser fra Nürburg på søndagen, å da opp igjen til København. ska sei ja da ser vi nok noe til deg, vi reiser også fredag morgen fra kr.sand hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 17, 2010 Share Skrevet Juli 17, 2010 Jeg reiser ned til ringen på fredag (ferge fra kristiansand fredag morgen) å kjører direkte ned. skal ligge ca 25km utenfor nürburg, ettersom alt der er fullbooket pga Truck gran prix, som er der nede den helgen. Kommer ned sent fredag kveld, å satser på å få en del runder på lørdagen + en tur på ringverk. Jeg har tidligere overnattet på Hotel am tiergarten, å det anbefales, ligger 200m fra påslippet til ringen, å har en utsøkt service, og greie priser (er foreldrene til Sabine Schmitz som driver dette). Reser fra Nürburg på søndagen, å da opp igjen til København. ska sei ja da ser vi nok noe til deg, vi reiser også fredag morgen fra kr.sand hehe Med Fjordline kl 0700 Fjord cat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 japp, colorline var så sykt dyre hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 17, 2010 Share Skrevet Juli 17, 2010 Da er vi på samme båt, hva slags bil kjører du? Jeg kjører en rød E92 (320ci) Skal dere kjøre direkte fra hirtshals, til Nürburg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 Kjører en svart e36 coupe med gull felger (m3 3.2l ) det som er planen , men vi har ikke noe hastverkt så blir nok noen stopp, skal ikke hjem før tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Kanskje en grunn til at Fjordline er rimeligere... ? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7213840 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Skal ned til ringen første uke i august, dama i M5'n og eg i min nye RS4, gleder meg! RS4 med V8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2010 haha, jaja skal ta med meg noen stropper og madrass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Skal ned til ringen første uke i august, dama i M5'n og eg i min nye RS4, gleder meg! RS4 med V8? Nei, V6 med litt ekstra pustehjelp. Men hadde vært spennede å sett hvordan M5'n handlet opp mot en RS4 B7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå