Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Litt kjedelig oppdatering, men det er ihvertfall med bilder ;) Har gått løs på slitedelene i forstillingen nå og byttet bærebroer, lenkearmer, indre og ytre styrestag, selvfølgelig på begge sider. Er igang med bremsene nå. Skal på med nye skiver, klosser og bremseslanger. Bremseveske blir også byttet. Skal bli godt å tenke på at det meste av slitedeler er helt nye ihvertfall i front. Så det sto en knekt borr i festet til ene skiva foran så her har jeg en utfordring jeg får prøve å løse imorgen :)

5gxlby0ajtohcvt12f22.jpg

jrwrcy0arsw65xl0igbh.jpg

c0j2myxcfn3lmp4jlgao.jpg

mju486lsb3bcz0ccffri.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har montert starter idag, men fikk ikke mye respons. Når jeg vrir om tenninga hører jeg et klikk fra starteren, og alt i instrumentpanelet bli svart. Symptomene er nesten de samme som når det ikke er nok strøm på batteriet, men dette er fulladet og jeg forsøkte også med startkabler fra annen bil uten hell. Jeg har koblet til 4 ledninger til starteren, de to små og den store fra motornettet, samt den store kabelen fra strømkabelen i bilen. Jeg tror jordingen mellom motorfestet og karosseriet er i orden, men skal dobbelsjekke denne imorgen. Er det flere ting jeg kan feilsøke som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordina ifra karosseriet til blokka da?

klikker det i starteren er det somregel mangel på jording eller +.. så sjekk jordinga og den tykke kabelen ifra batteriet og ned til starteren :)

Den tykke kabelen fra batteriet er kobla til, og mener jordinga fra karosseriet til motorfestet også er bra, men skal dobbelsjekke dette imorgen. Det er bare 1 jording til blokka sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det bare er en kabel ifra karosseri til blokka ja..

Det jeg mistenkte. Men jeg forstår ikke hvorfor det er to store kabler som skal inn på pluss på starter'n. Kommer jo en fra ledningsnettet på motoren også. Jeg forstår ikke vitsen med den. Får se hva jeg finner ut av imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteriet er fulladet. Kjørte også på med startkabler fra en X5 med samme resultat så mistenker at feilen ligger på jordsiden til bilen. Har en annen starter liggende jeg kan prøve å koble strømmen på for å se om den går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...