Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Fant bilen med dødt batteri idag, så ser ut som jeg må kjøpe nytt. Men det er en god investering før vinteren uansett :) Jeg skrudde av mutteren på jordinga til starteren idag og sprayet den litt med kontaktspray. Koblet så det hele sammen igjen, koblet startkabler fra bruksbilen min og da startet bilen :D Motoren gikk relativt pent egentlig, men den ser ikke ut innvendig. Jeg tror det er mye vann og kondens inni motoren for det ligger et hvitt guggelag i toppdekselet, og i toppen av peilepinnen. Oljen ser bra ut da den har skilt seg fra gugga. Så tror jeg skal kjøre motoren litt og ta en omegaflush på den etterfulgt av ny olje. Oljelampa lyser også selv om det er nok olje på motoren. kan dette skyldes dårlig oljetrykk pga. mye dritt? Motoren har bra driftstemp og det ryker ikke hvitt av den så har ingen mistanker så langt om at toppakning el. er gåent. Vet ikke hvor lenge denne motoren har stått, men håper at den skal komme seg etter litt bruk og en rens :) Uansett er jeg fornøyd med å ha hatt første oppstart idag og fått kjørt mine første meter med bilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om ikke jeg får tatt no bilder imorgen :) Skal se litt nærmere på motoren imorgen og se hva jeg finner ut. Men dersom oljetrykket er dårlig ville jeg vel slitt med smøringa av toppen, og da ville den vel kaklet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Morro at du fikk startet bilen. får håpe motoren funker slik den skal fremover :) hvordan står bilen nå da? Har du bilde slik den ser ut idag?

Hadde en film på mobilen jeg kan legge ut fra oppstarten :) kan prøve å ta noen bilder senere :) Har fått ordnet siste demperen og nå så alt begynner å gå seg til :) Det som mangler i skrivende stund nå er nytt batteri, ny bakpotte, ordne vindusheisen på førerdøra og finne ut hvor servooljelekkasjen kommer fra. Så er det bare å sende bilen på hjulstillingskontroll og eu-kontroll :)

th_MOV01043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har vært stille her en stund nå :) Er så kaldt at jeg orker ikke å skru, men jeg har handlet inn effektanlegg, og satser på å få kjøpt nytt batteri i romjula :) Så da mangler det bare en engineflush, overhaling av kaliperne foran og det å få på effektanlegget så skal jeg prøve å tøffe avgårde til eu-kontroll :) Håper på skilt i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ble det endelig litt tålig temp (ca 0), så fikk gjort litt idag :) Nytt 75AH batteri er på plass, og jeg fikk montert Supersport effektanlegg idag :) Fant også ut at det var litt mye olje på motoren, så tappa av noen dl og da slukka oljelampa :P Den kom så tilbake etter å ha stått på tomgang en god stund, men så at det fremdeles var litt mye olje på motoren, så jeg skal tappe av litt mer, kjøre omegarens, bytte oljefilter og helle på ny olje så tror jeg det blir bra :)

Jekket bilen godt opp bak, fikk lagt ut et rosa teppe til å ligge på og da ble det nesten litt koselig under bilen :wink:

guuxw4xdlfrxa8sv62wv.jpg

Måtte kutte litt i diffuseren bak, men ble ikke så ille :) potta er brukt så den trenger en ordentlig polering til våren, da blir det nok bra :)

80yvskaiajd4v0ekzqgb.jpg

Beklager dårlige bilder, men jeg hadde ikke digitalkamera tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk ordnet varmeapparatet idag og funnet en el-feil i helgen :) Sliter enda med oljetrykket så er litt usikker på hva jeg skal gjøre med motoren. Skal prøve å bytte oljepumpe med en jeg har liggende, hvis ikke må jeg muligens prøve å bygge sammen den andre blokka og se :/ Ble litt mer jobb enn jeg hadde håpet på dette, men skal da få det til å bli bil tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt, ville sjekka oljesila for dritt før du begynner å skifte oljepumpe :)

Rått og rått, det blir ihvertfall bruksbil :lol: Jobber med å sjekke sila :) Tok av bunnpanna på delemotoren allerede igår, og den så veldig bra ut innvendig så skal bytte over og krysse fingrene, men jeg tror helt ærlig at det må mere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk tatt ut oljepumpa fra delemotoren i dag. Ser ut som det blir litt mer arbeid enn jeg hadde håpet på, så tror jeg venter til det blir litt varmere. Må jo av med hele registeret og vannpumpe og greier. Spørsmålet er om jeg skal ta veivlagrene når jeg først er i gang også. Er det like greit å bare ta ut motoren før en sånn operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...