Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Da ser det ut som motorprobleme er løst :) Har en gåen radiator også, men ny(brukt) er på vei fra koed :) Fikk shina frontlyktene og ordnet tåkelys på søndag. Kosejobb :)

Slik så de ut når jeg begynte. Full av gammelt lim fra lyktelister:

DSC01179.jpg

Vasket de med hvite spirit og gikk over med rubbing og polering:

DSC01181.jpg

Så ble de litt bedre :)

DSC01184.jpg

Tåkelys i orden.

DSC01183.jpg

Gleder meg til å få shina fronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ting går tregt, men har tenkt å sette opp tempoet litt nå for å få bilen på eu-kontroll. Begynte å overhale bremsene i helgen. Holder på å bytte bremseklaver bak, men fant ut at en bremsesylinder var defekt så tror jeg skal bytte disse mens jeg er oppe med tromlene. Holder også på å overhale caliperne foran. Fikk tatt den ene idag så har kun igjen den på høyre side :)

Vant forresten et luftfilter på Vårtreffet til Bmw CCN trøndelag forrige helg, så har fått montert det og, samt at jeg fikk slengt inn en billig cd-spiller jeg hadde liggende.

Noen bilder.

Nye bremseband:

59tuvfwixishcrbnhdaf.jpg

Sliten caliper klar for overhaling:

pxp7ch83bmy92tu1avu0.jpg

Cd-spiller på plass:

l1oyu2pyk9thi6muj2lh.jpg

Trondheims råeste "powerfilter" på plass under panseret ;)

3kl9nc59nv1mgwklgz7p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er delebil hentet og 2 timer senere var motor og gir allerede ute på gulvet :)

kuctfax8sc7g8ygi6zi2.jpg

xdu62n5mg2yeavynqkj2.jpg

Så er det denne sin tur imorgen. Ut med motor og inn med "ny" :) (Ser firmabilen min har lurt seg med på dette bildet og :P )

amhue2qgod1xlnozy87b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vanskelig å finne noen i bra nok stand, til riktig pris, som ikke er for langt unna :P Jeg solgte et strøkent et for 2 år siden, burde kanskje beholdt det ser jeg nå :P En kan finne en del hos svenske huggere til en kurrant pris.

Tok ut motoren i prosjektbilen i går kveld, så starter med montering i kveld forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D blir bra, va d 1.8 dette?:)

Ja er en standard 318I 1,8L

Her er noen bilder fra demontering av motor i prosjektbilen.

Bil og delebil:

5tmgnprj5uctisyifvf7.jpg

Motor ute:

g0ldmi1o4uofydxyzyi3.jpg

Begynner å bli fullt i gården her nå. 6 biler på huset og 4 er mine :P 2x E36, en E46, en E53, en Golf 5 og en Subaru Impreza :P

b8iz4ird77413w06xhoa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli bil av dette nå ser jeg :) Morro med en bil man slipper å stresse med, bare gå ut og pusle litt når man vil :) Sifra om du trenger noen hele og pene stoffseter fra sedan da. Har et sett liggende som bli kastet på dynga snart hvis ingen kommer å henter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...