Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Da var søknaden min til Statens Vegvesen om turbokonvertering av motor godkjent :) Søkte om Montering av turbo på original motor med effekt på 192hk. Understell og bremser blir oppgradert til 325. Søkte samtidig om 18" hjul og senkesett så alt skal i vognkort. Da er det bare å begynne å kjøpe deler når bilen er på veien! :)

Gratulerer med dette!

Må du ha med bremsepapirer som dokumenterer effekt i motor når du skal godkjenne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var søknaden min til Statens Vegvesen om turbokonvertering av motor godkjent :) Søkte om Montering av turbo på original motor med effekt på 192hk. Understell og bremser blir oppgradert til 325. Søkte samtidig om 18" hjul og senkesett så alt skal i vognkort. Da er det bare å begynne å kjøpe deler når bilen er på veien! :)

Gratulerer med dette!

Må du ha med bremsepapirer som dokumenterer effekt i motor når du skal godkjenne den?

Jeg er litt usikker på dette, tenkte på det samme selv i dag. Statens Vegvesen i Trondheim Har dynobenk så de skal sikkert måle den på kontroll, men den vil jo vise hjulhester, noe som betyr at jeg isåfall kan ha mer effekt i motoren :twisted: , men dette vil jo bli feil :? . Måles hester fra fabrikk i motor etter på hjulene? Skal ta en telefon å høre. Har vært i dialog angående ombygging med han som har behandlet saken min tidligere, og han er en ganske real fyr, så ser frem til en grei dialog med Statens Vegvesen igjennom denne prosessen.

Ellers har jeg gjort litt selv om det ikke er postet så mye her :) Har sandblåst og lakkert opp bakstillingen og byttet litt foringer. Skal skifte skiver, klosser, slanger og bremserør på den når jeg har fått den montert. Klarte å knekke 4 av 6 bolter til svingarmene når jeg skulle demontere den gamle, så må borre og dra ut stumpene fra karosseriet :( Boltene var helt råtne!!

Slik så det ut før jeg begynte:

DSC01400.jpg

I gang med å sandblåse:

DSC01401.jpg

Ferdig malt:

DSC01405.jpg

Ny og gammel foring:

DSC01432.jpg

Digg å tenke på at ting er på stell når det monteres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått med godkjent turbo da :D hva blir specs på motor? har vell planer om litt over 192hk når den er godkjent? :P

Har ikke specs på motor klar enda. Har aldri bygd turbo før så må sette meg litt inn i ting først :) Det ideelle har vært å kunne justert den opp for banebruk ved et par tastetrykk, men har fått beskjed om at turbo'n må levere effekten på normalt trykk (03-0,8bar), så må finne en turbo som passer for dette, og sjekke litt hva jeg må gjøre med motor for å takle trykk over dette. Blir litt prøve å feileprosjekt dette så er egentlig ikke ut etter å hente ut så sykt mye effekt i første omgang. Det koster fort penger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått med godkjent turbo da :D hva blir specs på motor? har vell planer om litt over 192hk når den er godkjent? :P

Har ikke specs på motor klar enda. Har aldri bygd turbo før så må sette meg litt inn i ting først :) Det ideelle har vært å kunne justert den opp for banebruk ved et par tastetrykk, men har fått beskjed om at turbo'n må levere effekten på normalt trykk (03-0,8bar), så må finne en turbo som passer for dette, og sjekke litt hva jeg må gjøre med motor for å takle trykk over dette. Blir litt prøve å feileprosjekt dette så er egentlig ikke ut etter å hente ut så sykt mye effekt i første omgang. Det koster fort penger også.

Med neddreide stempler å pianotråd i blokka så har du en økonomisk turboløsning på bunndelen ihvertfall :) Koster fort penger ja ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått med godkjent turbo da :D hva blir specs på motor? har vell planer om litt over 192hk når den er godkjent? :P

Har ikke specs på motor klar enda. Har aldri bygd turbo før så må sette meg litt inn i ting først :) Det ideelle har vært å kunne justert den opp for banebruk ved et par tastetrykk, men har fått beskjed om at turbo'n må levere effekten på normalt trykk (03-0,8bar), så må finne en turbo som passer for dette, og sjekke litt hva jeg må gjøre med motor for å takle trykk over dette. Blir litt prøve å feileprosjekt dette så er egentlig ikke ut etter å hente ut så sykt mye effekt i første omgang. Det koster fort penger også.

Med neddreide stempler å pianotråd i blokka så har du en økonomisk turboløsning på bunndelen ihvertfall :) Koster fort penger ja ](*,)

Jess. Får se hva jeg legger i d. Skal en hente mye effekt er det bedre å ta utgangspunkt i en m42. Får se hvordan d går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skumleste gjennom hele tråden. Hva skjer med motorbyttene? :P Er planen å sette turbo på den stakkars 1,8 litern som gir normalt 115hk? Eller hva står i bilen nå? :):P

Motor er byttet to ganger pga. jeg rett og slett ble lurt av en bruker her inne, og kjøpte en motor med dårlig oljetrykk. Planen var å turbokonvertere m40'n til å begynne med, så får en se hva som skjer etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...