lamar81 Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Har kjøpt inn et sett med GS felger, men mangler tüv papirer da jeg har tenkt å få de inn vognkortet. Felg foran 8,5" 18" et 40, 225/40-18 Felg bak 9,5" 18" et 46, 255/35-18 Noen som vet om tüv papirer til denne hjulkombinasjonen til e46 touring, 04 modell? Fikk tips om å bruke tüv på noen BBS Lm, men da stemte ikke innpress.... Takker for hjelp
lamar81 Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Skrevet Juli 16, 2010 Allerede gjort det, de tipset meg om å finne tüv papirer på noen tilsvarende felger som passer bilen min. Fant papirer på BBS Lm, men med feil innpress. Ringte GS igjen, da sa de at jeg kunne endre innpresset på dokumentet..... Jeg er litt skeptisk til det. Vet ikke om Biltilsynet kan sjekke papirene opp mot noe... Noen som har erfaring med endring på tüv papirer?
Mcgyver Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 En ting er om du finner tuv til felgene, men tror ikke du får godkjent med dekkdimensjonen du har. Så vidt jeg vet er e-46 typegodkjent fra BMW med alle fire hjul 225/40-18, eller 225/40-18 forann og 255/35-18 bak.
Haug530D Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Bt sjekker bare papirene, er ikke noe de sjekker de opp mot, men det som står i papirene må stemme med det som står på felgene, altså impress å felgbredde.
///Robin Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Jeg hadde ingen anelse om at de ikke sjekket opp TUV. Så med andre ord så finnes det mange "TUV" godkjente ting på markedet da.
lamar81 Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Skrevet Juli 16, 2010 Skrev feil dekkdimmensjon bak, riktig dimm. er 255/35-18! Vet at dekkdimmensjonen er lovlig, det står på lufttrykkmerket ved førerdøra...
Mcgyver Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Jeg var på trafikkstasjonen på onsdag og godkjente senkesett på min 04 touring, jeg bruker vanligvis bredere dekk bak men uten tuv så tok ikke sjanse på å vise den med det. Og det var lurt, han sjekket nemlig dekkdim.. Men det positive var at jeg hadde et ekstra sett med 17" med lik dim, altså 225/45-17. Som han skrev inn i vognkortet. Men da jeg ikke hadde papirer på disse, tok han alle data på felg og dekk, gikk på kontoret og sjekket dette opp. Men de tok kopier av alle papirer fra senkesett for arkivering, samt bilde av bilen fra flere vinkler. Så lønner seg kanskje ikke å "forfalske" hvis det skulle skje noe.
Mcgyver Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Skrev feil dekkdimmensjon bak, riktig dimm. er 255/35-18!Vet at dekkdimmensjonen er lovlig, det står på lufttrykkmerket ved førerdøra... Det er ikke automatisk lovlig selv om disse dekkdim står i døra på bilene våres.. Dette betyr at Bmw har typegodkjent bilen med disse dekkdim og originale Bmw felger! Dette får du da ut papirer fra Bmw, for eventuell godkjenning til vognkort.(hvis du da ikke har m-tech, for da er det vel allerede skrevet inn i vognkort?) Har du andre felger må du ha tüv fra produsenten ved bredere dekk bak, det skal da og være bredere felg bak(noe du har).
Haug530D Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Enig! Ja har man ikke Tuv på noe så bør man egentlig ikke forfalske det for å få det godkjent, men det får nå være opp til en hver hva de gjør. Verkstedet hvor jeg hadde 4 hjuls kontroll jukset litt på Cambervinkelen (de jekket opp bilen for å få den innenfor) det var kun snakk om en grad eller noe.
lamar81 Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Skrevet Juli 16, 2010 Synes det var litt rart at GS mente jeg skulle fikse på papirene. De sa også at de visste om mange som hadde gjort det uten problemer. Må innrømme jeg ikke er komfortabel med å fikse på papirene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå