Gå til innhold

Hvordan fjerne dørpanel framme på E46

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at dørlåsen fryser i åpen posisjon når det er kaldt så tenkte å rense wiren og smøre opp igjen da jeg har hørt det skal gjøre underverker. Hvordan går man fram for å ta av dørpanelet? Er det mange skruer? Jeg fant en fin DIY, men der er det bl.a. sagt at man må ha spesialverktøy for å ta av interiørlist. Trenger man det? Bør man regne med å bestille nye klips først fordi de kommer til å knekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke spesialverktøy, er noen torx..To eller tre stk ved der armlene sitter. Og selvsagt en under den "Airbag" knappen. Resten er bare klips, de kan knekke lett så du bør kjøpe en liten pose med slike klips. Er ikke krise om du ikke har alle i og med den holder seg som regel egentlig ganske bra på et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kobler ikke fra airbag. Du tar ut den lille pluggen over et hull som står "Airbag" på. Er rombeaktig form.

man trenger ikke koble den fra, men du får jo mer arbeidsplass om du får dørpanelet unna, ikke at jeg har gjort dette selv, men hørte mekanikeren som hadde jobbet på bilen min hadde fått opp en lampe i dashen når han gjore dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg brukte denne her for å få av dørtrekket når eg skulle demontere vindusheisen :) var ein av dei mest oversiktlige som eg kunne finne i vertfall

DIY BSW

EdIt :eg klarte å knekke alle dei fire platikk pluggene som sitter under inneriørlistene :? så du kan sikkert berre bestiller eit par sånne med ein gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...