Yngvejos Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Alpina leverte m20b27 motorer med effekt på 200-207hk bygd på m20b25 motorer. Det som ble gjort var stroking (eta/diesel-veiv og 130mm råder), kvassere kam, grenrør og chip.
Fixfax Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 om du ikke monterer kortere råder kan det garanteres 1 stykk stygt havari sikkert høyere flow grenerør
winchester Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 B25 rådene er 135mm, B20 rådene du skal bruke er 130mm. ETA rådene er også 130mm lange, men usikker på vektforskjell. Grenrør får du kjøpt hos GS-Bildeler f.eks. Holder selv på med et 2.7 bygg, dog i en mye høyere prisklasse. Satser på å få tynt ut ca. 280 hester ut av motoren, men da er alt av innmat nytt, grenrør og nira i3+ datasprut. Har kjøp inn en M20B27 blokk med ETA-veiven og 885 topp. Skal kjøpe smidde råder, smidde stempler i custom størrelse, kvasskam, Billet vippearmer, stage 3 ventilfjærer, nye ventiler, grenrør fra GS muligens, 600-700cc dyser, 535LMM ++.
Rogern Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Med diesel/eta veiv, b20 råder og originale stempel vil du få lav komp. ideel til turbo. Du må bytte stempel eller frese av blokka. www.pure-pf.com har en "klistrad" tråd om dette. Hvis du ikke har kjøpt veiv ennå ville jeg heller kjøpt en 2,5 tds veiv fra m51. Da trenger du bare å dreie av skjørtekantene på originalstemplene+ b20 råder. Da får du jo også 100kubikk mere Larsinnj har nettop gjort dette og han har prosjekttråd.
winchester Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 B25 rådene er 135mm, B20 rådene du skal bruke er 130mm. ETA rådene er også 130mm lange, men usikker på vektforskjell. Grenrør får du kjøpt hos GS-Bildeler f.eks. Holder selv på med et 2.7 bygg, dog i en mye høyere prisklasse. Satser på å få tynt ut ca. 280 hester ut av motoren, men da er alt av innmat nytt, grenrør og nira i3+ datasprut. Har kjøp inn en M20B27 blokk med ETA-veiven og 885 topp. Skal kjøpe smidde råder, smidde stempler i custom størrelse, kvasskam, Billet vippearmer, stage 3 ventilfjærer, nye ventiler, grenrør fra GS muligens, 600-700cc dyser, 535LMM ++. Så da kan jeg ta rådene fra m20 motoren jeg har nå da, med andre ord? Okei, da skal jeg ta en titt på GS! Å fyyy, det hørtes jævlig fett ut! Blir det til banebil da eller? Tror det kommer til å flytte seg ganske greit! Er det noe annet jeg bør bytte da jeg setter i veiv, råder, chip, grenrør og kam eller? For at det skal gå renere/bedre osv osv:) Jess, om du har en B20-motor så er det bare å bruke de du har. Men som Rogern pekte ut her, du får for lav komp til at det skal bli en god sugemotor, så du må finne ut hvor mye du må dreie av blokka for å få rett komp. Hehe, blir bare bruksbil i starten, men skal ikke se bort ifra at det blir banebil med bur etterhvert, så stiv som den er nå så blir det vel litt ubehagelig med de forholdene vi har på veiene her oppe i romsdalen, hehe. Du må bytte alle lagerene, så kjøper du slipesett til topp og bunn hos Koed, så kjøper du inn ny vannpumpe, termostat og andre slitedeler. Har du prosjekttråd? Er interresert i å følge med
Fixfax Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Ser du sier du ikke vil hive på turbosett med en gang. Da er det lite vits og bygge høykomp om du ender med turbo anyway. da blir det bare jævlig dyrt, lavkomp eller ikke godt går det sikkert uansett. Når du først skal handle deler ville jeg like så godt kjøpt arp råder, m21 oljepumpe og fått frest spor til oringer i blokka. jeg hadde i allefall ikke stolt på en oljepumpe med uviss km. Veiva må kontroleres, måles osv, kjedlig og sette den sammen for og finne ut at veiva har vært slip og du skulle hatt overdim lager. skal du ha sugemotor som går godt og koster lite er s50 veien og gå, s38 er ett alternativ. Det blir vesentlig billigere enn og bygge en motor fra krigen med 2 ventiler pr syl til en veldig effektiv maskin. ikke misforstå, jeg bygger e30 turbo og m20 er motoren. s50b30 har jo 286hk orginalt, vesentlig mere enn du vil klare og få ut av m20 som sugis om du ikke invisterer en formue. bare ett tips
winchester Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 M21 oljepumpe er ikke et must på vanlig lavkomp 2.7 mener da jeg, heller når du prøver å få motoren til å yte alt den kan. Fixfax, greit nok - du kan hive nedi en S50B30 eller S38B36/38 - greit nok, det er en sugemotor, men da mister, hvertfall jeg, litt av meningen med en grom sugemotor. Jeg forholder meg til BMW E30 standarer, og skal beholde min M20, bare ekstremt sugetrimmet, koste hva det koste vil : )
Fixfax Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 ingenting feil i det, jeg synes det er mega fett. men åpner andre muligheter som er billiger og kansje bedre for trådstarter. prisforskjellen på m21 pumpe aka m20 er ikke mange kronene
winchester Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Nei, men han kan jo forholde seg til den pumpen han har, med mindre den som står i motoren nå er orginalpumpen som har gått sikkert over 200 000 km, hehe.
Fixfax Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Vis du kjøper en brukt motor, og skal bygge banemotor av den bytter du oljepumpe hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå