Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kommer ikke det opp i nettbanken da? I utførte betalinger ell no...

Nei ikke på privatpersoner. Man får opp en del firma osv.

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ring banken og spør dem om kontonr. og navn på kontoeier stemmer overens. Dersom det ikke stemmer må du anmelde forholdet sånn at Politiet kan få vite navnet. Den fremgangsmåten jeg brukte da jeg ble forsøkt svindlet her inne på forumet en gang hvertfall.

Svindleren gjorde faktisk opp for seg da han fikk vite at jeg kom til å lage en sak av dette, pluss at det lokale lensmannskontoret her var ivrig etter å hjelpe meg. Vi kom ikke så langt at vi fikk navnet via banken før han gav seg, men ovennevnte fremgangsmåte er viss eneste mulighet for å skaffe navnet på privatpersoner gjennom banken fikk jeg høre.

Lykke til!

• 2 weeks later...
Skrevet
Kommer ikke det opp i nettbanken da? I utførte betalinger ell no...

Nei ikke på privatpersoner. Man får opp en del firma osv.

I min nettbank kommer også navnet på privatpersoner opp. Etter ett par dager.

Skrevet

Nå er han i gang igjen jeg ringte på en støken a 4 til 26000 han kunne ikke møte før lørdag kveld men det ringer så mange sier han at jeg må sette over halve summen. Det syntes jeg var noe merkelig. jeg spurte om regnr det husket han ikke så fikk jeg et det var feil. nå må noen stoppe denne mannen-

Skrevet
Nå er han i gang igjen jeg ringte på en støken a 4 til 26000 han kunne ikke møte før lørdag kveld men det ringer så mange sier han at jeg må sette over halve summen. Det syntes jeg var noe merkelig. jeg spurte om regnr det husket han ikke så fikk jeg et det var feil. nå må noen stoppe denne mannen-

Har du link til den?

Skrevet

Mannen er igang igjen, men denne gangen på mobil fronten. Undertegnede la inn en telefonpå finn.no.. Denne personen ringte meg og var interessert i å kjøpe den med en gang fordi han hadde mistet sin nåværende telefon, han virket usannsynlig seriøs og jeg gikk rett på... :(

Han overførte penger via nettbank og sendte meg en kvittering som jeg nå syntes ser veldig dårlig ut, burde ringt noen bjeller tidligere, men godtroende jeg er så møtte jeg han og leverte telefonen. Pengene kom aldri..

Det har gått ca 1,5 uke siden pengene skulle være på plass, og siste melding fra han var at pengene var overført via brevgiro i Aalesund, de burde være inne innen fredag sa han... Neida.. :)

Jeg er veldig interessert i å finne ut hvem denne mannen er, da jeg er avhengig av pengene for telefonen. Samt at han faktisk lurte meg trill rundt.. Konto nummeret på overføringen eksisterer heller ikke, så...

Når jeg måtte han kjørte han en eldre Chrysler Voyager, brunfarget... var ca 175 høy. Men tok jeg reg nr på bilen... neida.! :(

Noen tips :P?

Skrevet

Hei. Igår ble jeg kontaktet av denne "dag sindre gjerde". Han ville kjøpe en iphone som jeg selger via finn.no. Orker ikke skrive alt her, men poenget er at han prøvde å svindle meg ved å forfalske en nettbank kvittering om at han hadde overført penger til meg og ville hente mobilen med en gang. Telefonnr han brukte er : 94123911.

Han opererte med flere navn på eposten, som forøvring er d_sindre@yahoo.no . Jeg møtte denne fyren (selvom jeg visste han skulle svindle meg). Konfronterte han med alt jeg hadde funnet ut om han på forhånd, men han nektet og sa at dette var broren. Fyren sa han kunne stikke til banken for å få kvittering. Jeg sa at jeg vet at du ikke kommer tilbake fordi du prøver å svindle. Fyren stakk, og kom han tilbake ? nei. SVINDEL! Jeg ga han selvfølgelig ikke mobilen som jeg selger.

Jeg tok regnr på bilen hans, ur54779. Bilen står på John Arne Brekke, men vet ikke om dette er samme person

Skrevet

Når man leser slikt så får man virkelig lyst til å vite hvordan det føles å knuse ei kneskål på en annen person :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...