Etterforsker Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Sendte en forespørsel på denne: http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 6453753656 Og fikk dette svaret: Hei, bilen er eu godkjent i to år fra nå, Følgende kan sies om bilen, Eu godkjent forige mandag Byttet reg kjede på 120 000 byttet bremser forran og bak for 1 mnd siden Plugger ble byttet for 1 mnd siden olje i motor og gir ble byttet for 1 mnd siden. Helt nye ubrukte Vinterdekk på splitter nye 17" alu 18" alu på sommerdekk som er minimalt brukt kun denne sommeren. Bilen er også forøvrig veldig lite brukt da dette er (GOD BILEN MIN) og blir kun brukt når det er fint vær ute osv. Kjører til vanlig en Audi Rs4 og det er den jeg bruker stortsett. Jeg har også nå satt ned prisen til 24.000 kroner og dersom du er int så er det bare og sende meg en sms så skal vi nok bli enig, veldig mange som har sendt mail nå så det haster litt, grunnen til at jeg selger bilen er også pga jeg trenger penger fort. Send sms eller ring 45120154 Dette svaret er nokså likt det Dag Andre Gjerde skrev i mail til en annen han lurte med denne bilen: http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 9953434665 Her er svaret på den mailen: Hei Følgende er gjort på bilen Februar 2010 - Bytte av bremser forran og bak Februar 2010 - Bytte av Dempere forran og bak Februar 2010 - Bytte av bremserør Februar 2010 - Bytte av olje i motor og girkasse Desember 2009 - Bytte av speedometer vaijer 120 000 km bytte av registerkjede (og ojle) Videre er alle servicer fulgt og olje er byttet pr 15000 km Det er komplett servicehefte på bilen som også følger med. Det er også byttet småting med jamne mellomrom når behovet har vært der. Jeg kan si 100% sikkert at denne bilen fremstår som meget bra og du finner ikke makan bil til nærliggende pris på markedet, jeg selger som sagt bilen kun pga plass, men som jeg sa til deg i går kunne jeg sette den på et lager som vi har frem til du kommer og henter bilen i August, men dersom jeg skal gjøre dette og du velger å gå for bilen ønsker jeg at du f.eks betaler inn halve beløpet til meg så jeg kan ta bort annonse og si ifra til andre kjøpere som er int at bilen er solgt. Dersom dette er ok for deg så kan du bruke Kim Andre Larsen Konto 8101.1771.599 Adresse Fossumberget 21 0986 Oslo Send meg også kvittering på dette pr mail i dag, da det er mange som er int og jeg venter på svar fra en kjøper i dag kl 15:00 Men du kom han i forkjøpet på dette så dermed har også du muligheten før han til å reservere bilen, dersom bilen ikke samsvarer til forventninger og beskrivelse vil du selvsagt få tilbake de pengene når du kommer for å besikte/prøvekjøre bilen. Det er ingen tvil om at det er Dag Andre Gjerde som står bak begge annonsene!
Etterforsker Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Dag Andre Gjerde bor forøvrig i ålesund, men farter ofte ned til lørenskog. bor med en eks, eller nåværende kjæreste. faren og stemoren bor i Ålesund. en yngre bror og moren bor i Oslo. han har mener jeg 2 unger fra før. usikker på om begge er med samme dame. http://www.1881.no/Katalog/Dag-Sindre+G ... jerde&qt=5 Fått informasjon om at han ikke er alene om dette men at en bror og svoger også er med på svindelen. Han veksler mellom å oppholde seg i Ålesund, Oslo og Trondheim.
Sandersen Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 bare kontakte familien det skaper mye ubehag for han..
Etterforsker Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Alle som er blitt svindlet av denne personen må snarest ta kontakt med Lørenskog Politikammer. Politiet (tro det eller ei) trenger flere anmeldelser for å kunne stoppe denne mannen ved å varetektsfengsle ham.
nitrox111 Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Om noen av dere som så han, får med dere et par kompiser og drar hjem til adressa hans, og ber km og få treffe han så kanskje ting løser seg.. Er det bare familien hans som er der så blir det ubehagelig for han, dere kan evt. spørre de som befinner seg der om hvordan dere kan nå han.. Siden det ser ut som politiet ikke bryr seg
Etterforsker Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Alle som er blitt svindlet av denne personen må snarest ta kontakt med Lørenskog Politikammer. Politiet (tro det eller ei) trenger flere anmeldelser for å kunne stoppe denne mannen ved å varetektsfengsle ham.
TheMan Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Da er tullingen dømt, og fikk en latterlig straff.. http://www.dagbladet.no/2010/10/05/nyhe ... /13685849/
Ivanrogov Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Fengsel er ikke noe for de gutta her. Men fikk heldigvis et krav på 400k, noe som vil henge over de i mange år framover.
oddis Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Det så Norge i et nøtteskall å høre at slike folk har flere tidligere bedrageridommer på seg. Man kan få 50 dommer i Norge og samme lave straff den 51. gangen. I min verden hadde slike folk fått 10 år med å polere og vaske biler hver eneste dag fra 07 til 16. Fengsel koster oss penger. Arbeidsleir er det aller beste Fint han innså at han hadde gjort noe feil, det er ikke alltid med slike lowlifer.
T.H.O Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 De sier at de fortsatte med svindlingen for å betale annen gjeld på tidligere biler de har svindla. Hjelper lite at de får 400K i erstatningskrav og at de kan være ute om 2 måneder! De er garantert igang med noe lignende svindel så fort de kommer ut, for å bli kvitt gjelda!
In Flames Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Håper han treffer feil person vist han kommer ut og forsetter med denne for og betalte ned gjelden sin, han fortjener det. Bra han ble tatt da.
Coswordo99 Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Noen som har noe kontaktinfo for denne svindel mannen som nå er dømt. Enda skylder han meg 3800kr for en telefon han klarte å lure til seg. Hvis han sitter inne i 2 mnd finner jeg han vel igjen når han kommer ut
Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Han her ligner VELDIG på en jeg ble kjent med på Mallorca i 2007! Ut i fra det bildet av Dag Sindre Gjerde fra 2004 så ser han ut som en yngre utgave av han jeg traff. De var en kompisgjeng som dro og vi møttes på en uteplass.. Hadde han på facebook, men nå er han borte fra min liste ser jeg..!
Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Legger ut to bilder av han jeg mener her, men om dette er feil så vennligst si fra slik at jeg kan fjerne de igjen. Har flere også, men regner med det holder med to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå