Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt en 318is som er ganske ribbet. Norskreg. Panser, skjermer og fronten mangler, men bilen er ikke kollisjonsskadet. Frontruten er det sprekk i. Rustskader på kanaler framme,spesielt høyre side. Noe rust på høyre hjulbue bak og bakplaten. Det er i utgangspunktet ikke understell på bilen. Men har snart et understell fra 320ia med diffbrems. Det er demontert mange deler innvendig, men det fleste delene er der. Men de ligger på en annen plass.

Positive ting. Et coupe karosseri er jo ettertraktet. Det skal ikke så mye til for å bygge denne bilen opp. Rustfri bakluke. M3 aludører.Soltak. Mørke grått stoffinteriør og teppe. Tror fargen er diamantsort met. Har liggende både cosmossort met. dører og M3 aludører også i sort.

Jeg skal bare bruke M3 understellet som er montert på bilen nå. Og vil ha karosseriet fort vekk.

Forskjellige alternativer:

Karosseri uten dører . Må hentes med henger. De fleste interiørdelene er demontert, men følger med. 3.000 kr.

2 ståldører med litt rust i hjørnene nede. Ikke alvorlig Cosmossort met. Alt av innmat. 1.500 kr.

M3 aludører som ser ut til å være i meget bra stand. Enten ren sort eller mørk met.M lister er på. Har ikke fått sett nøye etter. Disse er jo rustfrie, selvsagt. 4.000 kr

Komplett 320 forstilling og bakstilling. Inkludert sperrediff og bremser framme og bak. 4.500 kr

Har og en M52B20 motor som er kjørt langt, men i veldig bra stand og godt vedlikeholdt. Er plukket en del deler fra motoren, men har ledningsnett og innsug. 2.500 kr.

Tror det skal være fullt mulig å få godkjent M52 2 liter motor i denne. Kanskje større. Denne motoren veier ikke så mye mer enn en motor 4 syl. motor med stålblokk. Aludørene sparer en sikkert inn 20 kg på. Setter du inn E30 seter er 20-25 kg ytterligere spart i vekt. I tillegg har jeg et m50 massivt svinghjul som også er noen kilo lettere enn dobbeltmasse. Man reduserer sikkert vekten med 50 kg med de ovennevnte delene.

En 320 og 318is har helt likt understell. Bare fjærene framme er forskjellige for å tåle en tyngre motor. Med bare 10 hk mer er det sikkert lite problemer med å sette inn en 320 motor. Muligens større.

Frontplaten er lik som på sedan, og er lett å få tak i brukt. Og er iikke så dyr å få tak i.

Men dette haster. Er det ikke rask respons beholder jeg brukbare deler og leverer bilen inn til opphoggeren og får vrakpanten. Har ikke plass til å oppbevare bilen. Så får dere vurdere om det lønner seg å sette bilen i stand eller ikke. Kan du gjøre arbeidet som trenges selv, får du en rimelig E36 coupe med bra motor. Men du har bare et par dager på deg.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Takk skal du ha for linken, Lars.

Jeg har ikke overtatt Riegerkit'et eller andre understellsdeler. Men dere kan da ta kontakt med Aleksander som jeg har kjøpt bilen av.

Eirik.

Skrevet

Har hentet karosseriet nå og det er mer rust enn jeg trodde. Så leverer inn bilen til opphoggeren i morgen tidlig. Hvis noen likevel vil betale 2.000 kr og få med en del deler, så må dere ta kontakt på 92 22 65 44 raskt.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...