Gå til innhold

E30 + S62 (E39 M5 V8)


bbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på nettet rundtom, men ikke funnet noe konkret informasjon.

Så eg lurer på om det er noen her inne som vet noen angående det å montere en S62 (E39 M5 V8) motor i en E30?

Synes dette må være den ultimate motoren å putte i en gammel E30! Ikke minst med tanke på effekt, moment og holdbarhet.

Sendte mail til SSPerformance og her om dagen, men har ikke fått noe svar.

Blitt ekstra inspirert etter rudskogen forrige helg, med flere E30 med V8 :D

3597716935_54c4e7467e.jpg

Kan man bruke/koble til originalt ledningsnett/sprut?

Kapping i karosseriet?

Vekt på denne kjekke alu motoren?

Såg bilen til "Bad Boys MC" (Limmet??!), den såg jevli clean ut i motorromet og såg ut til å virke svæært godt :)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en PM til Limmet på zatzy da! :)

Omre Service her på forumet har også en tråd på "bilder og film" avdelingen. S62 med kompressor i E30.

www.e30.de har også spesialelnett som er koda slik at det funker orginalt i E30, uten å måtte bruke hele E39 elnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy for en brutal bil, og ikke minst kjøringen! Såg den på gatebil rudskogen forrige helg :)

Sprut: 399 € for omprogrammert sprut til E30 med Alpha N (Vmaxx) om eg leste riktig.

Girkasse: Original

Bremser: Er veldig spent på hvordan det kan gjøres med tanke på bremsekraftforsterker osv.. Dersom eg kjøper en slik blir det "Søndagsbil" og da må den bremse :D

Ellers er den jo bare rålekker i et E30 motorrom :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Die Kosten belaufen sich auf 849 EUR" - koster 849 euro for omkodingen.

Skal du ha Alpha N koster det 399 euro i TILLEGG.

Ja fy for en brutal bil, og ikke minst kjøringen! Såg den på gatebil rudskogen forrige helg :)

Sprut: 399 € for omprogrammert sprut til E30 med Alpha N (Vmaxx) om eg leste riktig.

Girkasse: Original

Bremser: Er veldig spent på hvordan det kan gjøres med tanke på bremsekraftforsterker osv.. Dersom eg kjøper en slik blir det "Søndagsbil" og da må den bremse :D

Ellers er den jo bare rålekker i et E30 motorrom :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at Limmet kjører tørr sump system og at han har sveisa på labber på karosseriet til motoren.

Går det an å sette nedi denne V8eren uten å modifisere sumpen eller ha tørr sump da?

Ja og ja. Det er i prinsipp ikke verre enn å sette i en m60/m62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limmet har bygd om sin vanvittig i chassi også, til fullspekket driftingbil, så hans løsninger er ganske optimale mtp på tilleggutstyr og plassering av motor. Krever masse modding å få samme opplegg som han gjør. Hold dere til oppskriften på e30.de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...