bbmw Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Har søkt litt på nettet rundtom, men ikke funnet noe konkret informasjon. Så eg lurer på om det er noen her inne som vet noen angående det å montere en S62 (E39 M5 V8) motor i en E30? Synes dette må være den ultimate motoren å putte i en gammel E30! Ikke minst med tanke på effekt, moment og holdbarhet. Sendte mail til SSPerformance og her om dagen, men har ikke fått noe svar. Blitt ekstra inspirert etter rudskogen forrige helg, med flere E30 med V8 Kan man bruke/koble til originalt ledningsnett/sprut? Kapping i karosseriet? Vekt på denne kjekke alu motoren? Såg bilen til "Bad Boys MC" (Limmet??!), den såg jevli clean ut i motorromet og såg ut til å virke svæært godt Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Prosjekttråden til Limmet: http://www.zatzy.com/projekt/300951-lim ... et-45.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2010 Ja eg har lest mesteparten av den tråden hans. Mye bra, men lite konkret om det eg lurer på. Har sendt pm til Jarmund M3 V8 (IN Consulting) og håper han vet noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Send en PM til Limmet på zatzy da! Omre Service her på forumet har også en tråd på "bilder og film" avdelingen. S62 med kompressor i E30. www.e30.de har også spesialelnett som er koda slik at det funker orginalt i E30, uten å måtte bruke hele E39 elnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Her er tråden til Omre Service. viewtopic.php?f=6&t=102993&start=60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2010 Ja fy for en brutal bil, og ikke minst kjøringen! Såg den på gatebil rudskogen forrige helg Sprut: 399 € for omprogrammert sprut til E30 med Alpha N (Vmaxx) om eg leste riktig. Girkasse: Original Bremser: Er veldig spent på hvordan det kan gjøres med tanke på bremsekraftforsterker osv.. Dersom eg kjøper en slik blir det "Søndagsbil" og da må den bremse Ellers er den jo bare rålekker i et E30 motorrom !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 Hvordan du må gjøre med bremsekraft forsterker sa jeg jo til deg når du var hos meg på søndag..... Du ser jo også på bildet over her at det er hav av plass til BKF der som jeg sa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 Ser også at Limmet kjører tørr sump system og at han har sveisa på labber på karosseriet til motoren. Går det an å sette nedi denne V8eren uten å modifisere sumpen eller ha tørr sump da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 "Die Kosten belaufen sich auf 849 EUR" - koster 849 euro for omkodingen. Skal du ha Alpha N koster det 399 euro i TILLEGG. Ja fy for en brutal bil, og ikke minst kjøringen! Såg den på gatebil rudskogen forrige helg Sprut: 399 € for omprogrammert sprut til E30 med Alpha N (Vmaxx) om eg leste riktig. Girkasse: Original Bremser: Er veldig spent på hvordan det kan gjøres med tanke på bremsekraftforsterker osv.. Dersom eg kjøper en slik blir det "Søndagsbil" og da må den bremse Ellers er den jo bare rålekker i et E30 motorrom !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 Ser også at Limmet kjører tørr sump system og at han har sveisa på labber på karosseriet til motoren.Går det an å sette nedi denne V8eren uten å modifisere sumpen eller ha tørr sump da? Ja og ja. Det er i prinsipp ikke verre enn å sette i en m60/m62. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 Limmet har bygd om sin vanvittig i chassi også, til fullspekket driftingbil, så hans løsninger er ganske optimale mtp på tilleggutstyr og plassering av motor. Krever masse modding å få samme opplegg som han gjør. Hold dere til oppskriften på e30.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 Så M60/M62 og S62 går nedi uten å modde travers og bunnpanne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 Så M60/M62 og S62 går nedi uten å modde travers og bunnpanne? Ja og ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 Nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg kjører S50 heeeeeeeeeeeeh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 Nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg kjører S50 heeeeeeeeeeeeh! V8 er utrolig mye effekt/nm for penga ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå