JTS77 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Bilen er bygd om fra 2l til 2,8 i den forbindelse kjører eg med lmm og belg fra M52b20 på en m52b28 motor (i påvente på deler). Bilen starter og går bra ved full belastning og tomgang, men ved gasspedalen ca 1cm inne begynner den å jukse. Har hatt diagnose på den og finner ingen feil. Er det og slik at lamdasondene jobber sammen med lmm? De regulerer ikke slik de skal heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 På moderat gasspådrag går bilen i closed loop. Det betyr at bilen justerer bensin mengde utifra signal fra lamda sondene. Bilen prøver å kjøre på 14,7:1 Lufte/bensin Kjører du også med ecu fra 2l også, men benytter dysende som står i 2,8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2010 Nei kjører med en chippa ecu til m52b28. Innsug fra m50b25 og dyser fra m52b28. Har kjørt inpa programmet nå og det virker som lamdasondene ikke regulerer slik de skal. Men har en mistanke om at det er fordi de får feil input fra lmm..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Nei kjører med en chippa ecu til m52b28. Innsug fra m50b25 og dyser fra m52b28. Har kjørt inpa programmet nå og det virker som lamdasondene ikke regulerer slik de skal. Men har en mistanke om at det er fordi de får feil input fra lmm..? har du målt med brebånds lamda? da ser du fort hva som skjer. men tipper du fikser biffen men LMM fra 2,8. luft strømmen blir for høy i gjennom 2.0 LMM. eller kan det være forskjeld på selve ellemente også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2010 det er bredbånds lamda org.. og de er like fra 2l og 2,8. Om det er forskjell på elementet vet eg ikkje men størrelsen er iallefall ulik, og når eg i tillegg kjører med større innsug så blir det en bra venturi effekt der ja. Satser på at det løser seg når eg får 2,8 Lmm . Om ikkje, så er det iallefall bedre forutsetning for å feilsøke Men synes fremdeles det er litt rart med lamdasondene? får vel bare vente på deler å se på verdier da Noen som har erfaring med de som koed selger (siemens)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Ikke samme LMM på 520 og 528 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 lmm ifra 2l er vell også mindre, så det vil bli feil siden du har 2,8 dyser også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2010 Vet at Lmm er forskjellige, det som er likt er lamdasondene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 På min E46 fikk jeg opp feil på alle lambdasondene når jeg hadde defekt lmm. Den er jo den viktigste delen i motorstyringa når det kommer til beregning av blandingsforhold så ikke rart om du får opp feil på avgassene. Prøv en 2,8 lmm først og ta det fra der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2010 Venter på Lmm ja Så snart du kobler i fra stikket på lmm ligger det seg en feilmelding på både lmm og lamdasondene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2010 Da har eg fått 2.8Lmm og juksinga ble så godt som vekke. Hadde oppe INPA programmet og så på Lamda verdier, og det ser ut som de stopper å varme på 76.40. Da er de vel mest sannsynlig gåene. Men i bakpotta ligger det ganske mye sot, så det kan jo hende de bare er helt nedsota og.. Får ta en spenstig luftetur med den og se da . Noen innspill? Noen som har erfaring med KOED sine Lamdasonder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Har ikke erfaring med koed sine men har bestilt flere universal lambda fra http://www.lambdasensor.com/. følger med skjøte strykke. pris blir rund 600 totalt når jeg har bestilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2010 600 er vel kun for en? Begge mine lamdasonder viser like verdier ? Men får ingen feilmelding på de via carsoft.. Går det an å måle på en ledning om den genererer signal? Og vet du hva som er hva på ledningene? Ble mye spørsmål her nå Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Di to hvite ledingende er oppvarmin, det er mellom sort og grå du skal måle. usikker hvilke verdi. men sikker noen andre som vet. 600 er for 1 ink frakt og toll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2010 Da har eg vært ute og kjørt og nykkinga er tilbake. Har også fått bekrefta at lamdasondene er i orden. Da kan vel kansje veivakselsensoren være synderen. Selv om eg ikke får opp feilkoder kommer eg til å bytte denne i nærmeste framtid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå