Marvesen Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Hei, Kort fortalt: Sentrallåsen fungerer ikke, kun førerdøren lar seg åpne med nødnøkkel. Knappen i bilen låser ikke opp alle dørene. Så alle unntat førerdøren er låst til en vær tid. Utfyllende problem: Er ny her på forumet og trenger litt ekspertise hjelp. Etter å ha parkert en varm dag i solen (dette med varm dag i solen bør ikke ha noe med problemet å gjøre) så skjedde følgende. Kom tilbake til bilen og oppdager at jeg bare hadde låst en dør, sentrallåsen fungerte altså ikke lengere. Skulle låse oppfører døren med knappen på nøkkelen og det fungerte ikke. Måtta ta ut nødnøkkelen og fysisk vri om i nøkkelhullet. Startet opp bilen og alt hadde resetet seg, kjørecomputer var endret til tysk, innstillingene på radio var forandret, samme var alle innstillinger på klimaen. Endret dette tilbake igjen og siden har ikke det problemet dukket opp mer. MEN, sentrallåsen. Jeg låste alle dørene inni bilen fysisk fordi jeg ikke hadde mulighet til å låse de på noen annen måte og nå får jeg de ikke opp igjen? Krise, knappen i bilen fungerer heller ikke og det hjelper ikke å dra i dørhåndtaket inne i bilen. Låsene spretter ikke opp. Oppsumering: Jeg får altså kun låst førersiden, ingen andre låser fungerer. Disse forblir låst uansett hva jeg gjør og jeg får ikke opp noen av de andre dørene. Jeg får låst førerdøren med knappen på nøkkelen men må fysisk åpne bilen igjen med nødnøkkel og da låser kun førerdøren seg opp. Kan noen hjelpe meg? Hva er galt? Kan det være en sikring eller et rele som er ødelagt? Krise og ikke klare å få opp noen andre dører enn førerdøren..
helge1976 Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Har nesten fått samme problemet Har du fått noe annen hjelp enn her på forumet? Har en E91, -07 modell, produsert mars 2007. bilen har navi-pro, ikke keyless go. Får ikke låst dørene opp med hverken fjernkontroll på dørene eller knappen på dasjbordet. Følgende fungerer: Alarmen, "follow me home" lysene og blinklysene gir signal når jeg prøver å åpne dørene, men dørene går ikke opp. Om jeg prøver å låse dørene hører jeg klikke lyden for låsing, så det fungerer å låse. Jeg får også åpnet bagasjeluken med fjernkontroll. Når jeg holder knappen inne på fjernkontrollen får jeg åpnet alle vinduene og jeg får også lukket alle vinduene... oppsummering.... All signalgiving, låsing av bagasjeluke og låsing av dører ser ut til å fungere, men jeg får ikke låst dørene opp...... noen tips om hva jeg kan undersøke, måle av signaler selv. Hvor sitter enheten som skal låse opp dørene evnt. hvor kommer signalet ifra og hvilke type signal går til låseeneheten.... håper noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan undersøke selv... er det eventuelt noe mulighet å få ut noe diagnose på skjermen i bilen uten å måtte levere den inn på merkeverksted. takker for all hjelp.
E.H.D Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Sjekk sikringen, står litt om det i denne tråden. viewtopic.php?f=1&t=159518&hilit=sentrall%C3%A5s+e91
inflames662 Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Vanlig problem på e90/91 dette her. Bytt ut sikring 57 med en på 20 ampere i steden, så skal det fungere.
lemmuH Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Nøyaktig samme problem her, men sikring 57 15A er intakt. Er det låsemodul/låsekasse førerside som må byttes? og er det slik at når den er byttet og passasjer først lar seg åpne bør man ta den også i samme slengen?
quandt1960 Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Vanlig problem på e90/91 dette her. Bytt ut sikring 57 med en på 20 ampere i steden, så skal det fungere. det er jo en grunn det er 15A og ikke 20A. Bytte den til større er ikke akkurat en bra og langsiktig løsning såfremt BMW selv ikke har hatt service bulletin på det da. Det er i bestefall å unngå/manipulere vekk en underliggende årsak hvis ikke BMW selv har sagt du skal gjøre det men kan aldri tenke meg i livet at de har regnet feil på kortslutningsberegningen og sikringene. Er dette virkelig en løsning som funker på sikt? Ville sjekket diversity modul og CAS (car access system), evt reciever i taket eller bakre rute alt etter årsmodell og utstyr.
IvanB77 Skrevet Mars 13, 2015 Skrevet Mars 13, 2015 Hei, har samme problem, plutselig sluttet sentrallåsen fra fjernkontroll å fungere, har testet alle nøkler, bare den fysiske nøkkelen som fungerer og låser opp alle dører utenom passasjerdøren fremme. Når jeg prøver fjernkontroll så skjer ingen ting, ingen lys eller noe som hels, har sjekket sikring 57 og den er hel. Hjelp!!! Det må jo finnes en løsning på dette, helst en som jeg kan klare selv. Sent from my iPad using Tapatalk
bcRichard Skrevet Mars 15, 2015 Skrevet Mars 15, 2015 det er jo en grunn det er 15A og ikke 20A. Bytte den til større er ikke akkurat en bra og langsiktig løsning såfremt BMW selv ikke har hatt service bulletin på det da. Det er i bestefall å unngå/manipulere vekk en underliggende årsak hvis ikke BMW selv har sagt du skal gjøre det men kan aldri tenke meg i livet at de har regnet feil på kortslutningsberegningen og sikringene. Er dette virkelig en løsning som funker på sikt? Ville sjekket diversity modul og CAS (car access system), evt reciever i taket eller bakre rute alt etter årsmodell og utstyr. Skjer ingenting om man øker sikringen til 5 amp høyere. Og ja dette er en kjent sak for BMW å de sier selv at man skal bytte til en større sikring.
Bmw Mek Skrevet Mars 16, 2015 Skrevet Mars 16, 2015 Er i de fleste tilfeller låsekasse på en eller flere av dørene som begynner å bli treg, å bytte til 15a sikring er som nevnt noe BMW selv sier. Men i lengden fungerer det dårlig. Mener også å huske for en tid tilbake ved garanti tilfeller på en av låsekassene foran fikk vi beskjed om å bytte begge foran, så finn ut hvilken/hvilke som er litt treg å bytt. (om sikringen er røket kan det også ta litt tid før den starter å fungere igjen etter den er byttet om åpne/lukke knappe på nøkkel har blitt trykket en del på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå