Mons1 Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 Da har jeg fått mye fjærer bak fra Bilstein (Halve prisen enn org.). Begge fjærene bak er knekt av en eller annen merkelig grunn, men har vist skjedd med flere. Så kommer spørsmålet: - Hvordan bytte bakfjærer? Er det så enkelt å bare løsne nedre bolt på dempere og løfte bilen opp? Eller må jeg ta løs krengehemmer og drivaksling? E46 Touring med M-Tech2 understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 Husker ikke hvordan denne er og om det er fjærbein bak, men normalt så løsner man fjærbeinet i topp og bunn og tar ut hele fjærbeinet (hvis det er fjærbein). Bruker så fjærklemmer for å frigjøre fjæren fra fjærbeinet og skrur av "dekselet" i toppen av fjærbeinet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 Fant denne: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... gs-t30406/ Ser ut som om E46 ikke har fjærbein bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 Er bare å løsne nedre bolt på demper og jekke bilen opp ja. Mulig du må bende litt ned på bærearmen med noe langt. Dette kan sammenlignes med oljeskift i vanskelighetsgrad Video av demontering: ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2010 Åhh Nei du! Så enkelt var det ikke! Jeg måtte løsne krengehemmeren, men så gikk det greit. På den ene siden måtte også nivåsensoren også løsnes. Begge fjærene bak var knekt på 2 plasser. Øverste og nederst vikling. Regner med at bilen var 40-50mm for lav og nå sluttet bilen å spore og er igjen en drøm å kjøre RS Er bare å løsne nedre bolt på demper og jekke bilen opp ja. Mulig du må bende litt ned på bærearmen med noe langt. Dette kan sammenlignes med oljeskift i vanskelighetsgrad Video av demontering: ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Vant til å gjøre dette på løftebukk og da blir det meste "litt" lettere. Er litt spenn med stabstaget på, men det går. Fint det ordnet seg da. Nå kan du det til du må bytte om 2 år igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2010 Om 2år igjen!? Kjøpte Bilstein i steden for orginal. Halve prisen og Bilstein er jo kjent for kvalitet RS Vant til å gjøre dette på løftebukk og da blir det meste "litt" lettere. Er litt spenn med stabstaget på, men det går. Fint det ordnet seg da. Nå kan du det til du må bytte om 2 år igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Kanskje litt overdrevet, men er nesten som forbruksvare å regne disse fjørene, på lik linje med lenkearmer og stabstag foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Enkelt å bytte bak, men ja. De fjærene holder ikke lenge :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2010 Vel har en 320d med snart 175000km på telleren. Har ingen prob med noe framme (Bank i bordet). RS Kanskje litt overdrevet, men er nesten som forbruksvare å regne disse fjørene, på lik linje med lenkearmer og stabstag foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2010 Hva skulle være grunnen for dette? Verkstedet kunne si at de har vært borti noe få slike tilfeller,men ikke ofte. RS Enkelt å bytte bak, men ja. De fjærene holder ikke lenge :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Dette er nok først og fremst et problem når man begynner å senke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Hva skulle være grunnen for dette?Verkstedet kunne si at de har vært borti noe få slike tilfeller,men ikke ofte. RS Enkelt å bytte bak, men ja. De fjærene holder ikke lenge :S Her er grunnen. Når man skal senke bilen litt så sliter det utrolig mye mer i kombinasjon med store felger og kanskje litt hard kjøring til tider. Her refererte jeg ikke til at det var standard, men synes at de fjærene ikke holdt lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Gjorde selv denne jobben i går på vår E46 318i sedan. Fulgte anvisningen til Lars89, og kan bare bekrefte at dette var veldig enkelt. Ser ut som det er samme opplegget på touring også. Bolten til demperen satt litt, så du bør ha en nøkkel/skralle med langt skaft (om du ikke hat trykkluftverktøy da). Nye Bilstein fjærer her også (ikke senk) da org BMW fjærene holdt i knappe 3 år . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå