Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen,

Har en merkelig lyd under innsuget ca 7-8 sekunder etter at jeg har slått av motoren.

Hører ut som trykk som blir slippt ut, en slags "tshop" lyd....

Har den på film så skal legge ut når jeg kommer hjem. Den har ikke vært der hele tiden, kom for en stund siden. Virker som den kommer litt i bakkant under innsuget.

Ringer det noen bjelle for noen? :)

Greit å få ordna dette om det er noe farlige greier :)

Mvh

Fredrik

Skrevet

Parker i en liten bakke og stopp bilen med håndbrekk på. Tipper da at bremsepedalen din må trykkes relativt hardt inn for og holde bilen stille når brekket taes av da, sammenlignet med om motoren er i gang.

Tror det er en lekkasje i vakumslangene dine. derfor mine antagelser.

Skrevet
Parker i en liten bakke og stopp bilen med håndbrekk på. Tipper da at bremsepedalen din må trykkes relativt hardt inn for og holde bilen stille når brekket taes av da, sammenlignet med om motoren er i gang.

Tror det er en lekkasje i vakumslangene dine. derfor mine antagelser.

Hm, har ikke tenkt over det men.

Bremsa virker som den funker fint da, når bilen er i gang altså, burde ikke det lage suse lyd eller noe om det er lekasje? Og pedalen burde vel da bli tyngre? :)

Skal laste opp videoen nå :)

Her er en link:

Kommer selv om jeg starter og bilen går på tomgang i kanskje 15 sek. :)

Skrevet

Hmm..

Ta testen anyway, men tror ikke det er som jeg antok etter den lyden og bedømme.

Men ja.. Bremsen funker fett ved en ikke så altfor stor lekkasje, og en lekkasje er ikke alltid lett og høre med motor i gang.

Men dersom det var slik som jeg antok, så ville du egentlig hørt det mer som en sånn psssssshhh lyd liksom.

Kan ikke hjelpe mer gitt, men høres mer ut som en ventil som slipper opp det der.

Skrevet
Hmm..

Ta testen anyway, men tror ikke det er som jeg antok etter den lyden og bedømme.

Men ja.. Bremsen funker fett ved en ikke så altfor stor lekkasje, og en lekkasje er ikke alltid lett og høre med motor i gang.

Men dersom det var slik som jeg antok, så ville du egentlig hørt det mer som en sånn psssssshhh lyd liksom.

Kan ikke hjelpe mer gitt, men høres mer ut som en ventil som slipper opp det der.

Ja, høres ut som en slags ventil som opner og slipper ut :?

Trodde først det kunne være tett veivhusventilasjon/filter, men så lytta jeg nøyere etter på lyden og fant ut at den befinner seg under innsuget.

Byttet veivhusfilteret i dag, men glemte og sjekke om lyden fortsatt var der :?

Men skal teste det du sa vertfall :)

Skrevet
Kan det være tomgangsventilen som leker litt med deg da tro?

Aner ikke jeg?

Aner ikke hva som ligger under innsuget helder av ting som kan lage slike lyder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...