jsr-Racing Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 den massetregheten din kalles og for moment/nm er bare en an måte og si det på haha
ealoken Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 MEN du må ikke gi mer gass opp en lik bakk med lettere svinghjul. Da har du missforstått fysikken bak det hele. Turtallet vil falle noe mer i det stigningen endres.Det har altså ingenting med effekt å gjøre, men massetreghet. Da har du et lite ekstra "punch" for å forklare det folkelig når du møter høyere motstand (som en bakke ol). quote]Det var det jeg forsøkte og ordlegge, men det er fredag vettu Men vi er vel stortsett enige om det samme
Gjest Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 ja, ikke missforstå. jeg bare poengterer den faktiske fysikken bak det. tror vi er enige ja. jsr-Racing derimot har vikrleig ikke peiling på hva han prater om. massetreghet (som er en fysisk lov) har ingeting med "moment/nm" å gjøre.
hagenisse Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 e34_525tds; du burde bytte til et mer unikt brukernavn da det virker som du faktisk har peiling på hva du prater om.
Gjest Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Takker for tilliten hagenisse. Jeg er dog, som du ser, ikke særlig fantasifull av meg når det kommer til brukernavn
eirikoo Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Godt å se at noen har peiling ja. Jeg ergrer meg også over de som mener at man mister moment av lettere svinghjul. Man mister treghetsmoment på svinghjulet, og det bidrar jo til jo lagring av energi! Et tungt svinghjul krever mere energi å spinne opp, og gir også fra seg mere energi når det bremses opp (motbakke). Motoren yter EKSAKT det samme samme hvor mange kilo svinghjul man henger på.
OLEZZ Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Det blir et svinghjul på 6,5kg. Det tror jeg blir sånn passe. Så får vi se hvordan resposen blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå