Gå til innhold

Hvor i bilen sitter denne?


Anbefalte innlegg

Dette er ein 8" bass/mellom bass under kvart sete. Desse spiller opp til ca 150 hz. Skal du ha ein sub bak som erstatter desse eller skal du ha den i tillegg? Problemet er att ein 10 eller 12 " subb bak i bilen vil nokk ikkje klare å spille høyt nokk. Da blir det eit gap mellom subben bak og 4" mellomtone som du har i dørene. Skal du ha den i tillegg, så ønsker du vell ikkje å "hipass" dette? Da vil det vil lowpass det slik att subbane spiller under t.d. 80 eller 100hz?

Forsterkaren sitter bak så det vil være mulig å hente utt dette signalet der også. Dette kan gjere kabling litt enklare. Huks også att du enten må ha eit høg til lav nivå adapter eller ein forsterkare som har søtte for høg nivå.

Hald oss oppdatert med kva du gjer vidare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm.. har en høy - til - lav adapter.

Kjører da dette adapteret inn på en monoblokk og inn til en 10-tommer. Skal kjøre den i tillegg til de under setene. Da kan man jo bare juster seg inn på forsterkeren så man slipper dette gapet. Har gjort dette før i bilen men da tok jeg signal fra høytalerne bak, og styrestrøm fra 12v uttaket i bagasjerommet.

Men blir vist bedre lyd med signal fra basserne, noen som vet hvilke kabler som kommer inn på forsterkeren som er til basserne under setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet meg innpå men en "strømtyv" på signalkablene på begge 8# som sitter under sete, dro da disse inn i bagasjen der jeg koblet de inn på en liten 1000w monoblokk fra Pioneer, med + og - rett fra batteriet med en 30 amp sikkring, styretrøm tok jeg fra 12v uttaket der bak, uten å røre det orginale ledningsnettet selvfølgelig. Basselementet er et 10 toms fra Pioneer i en Pioneer kasse!

Får justert det inn nå så blir det meget bra lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...