t_pedersen81 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Hei Har sett på en BMW 528I 1996 mod (E-39), denne har IKKE en vanlig steptronic ( noe som jeg trodde alle de e-39 automat hadde), men en såkalt vanlig automat. Jeg veit at steptronicen er helt konge når det gjelder myk giroverføring,men jeg har ingen erfaring med den andre automatvarianten... Er bilen værdt en titt selv om den har den gamle automaten? Fint om dere deler noen erfaringer med meg snarest! Takk!
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 på bmw heter det step-tronic. det er bare at du kan gire manuellt. vanlig automat er bare drive og 1 2 3 gir. muligens 4? på steptronicen er det ikke 123 gir. men man skyver spaken til side. da går den i sport. vipper man spaken ferm og tilbake da si girer man manuellt opp og ned mellom 1 og 5 gir.
t_pedersen81 Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Skrevet Juli 22, 2010 Er det noe forskjell på kvaliteten, evnt giroverføring (mykheten?)
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 tror ikke det. ikke prøvd E38/39 uten steptronic. men om du har veldig lyst så er det vist mulig å gjøre om bilen til steptronic uten og skifte girkassa. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/576808
Tom K Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 steptronic kassa er også fin på vinterføre, man kan sette bile i feks andregir og bilen kjører igang i andre uten og være innom førstegir, greit hvis det er veldig glatt
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 men det kan man vel også på vanlig automat. bare sette spaken på 2. kan hvertfal det i en amerikansk ford vi har.
Tom K Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Hmm, de bilene jeg har hatt så har den ihvertfall startet i første og så giret opp til andre
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 ok. vår ford går igang på andre. merker den drar jævlig tungt om man kjører igang på 2 gir i forhold til 1.
heatstroke Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 mener e39 med steptronic starter på andregir uansett? har lagt merke til dette i 2000 525dat
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 ikke når du kjører igang etter du starter bilen og setter den i drive. men om du stopper i et kryss så kan den gjøre det når du kjører igang igjen.
Gjest Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 her var det jo mye rart. automatkassene er i hovedsak teknisk like. uten at jeg er noe autmat spesialtist. Step tronic er ganske enkelt at du kan "plusse og minuse" deg til det giret du vil ha. Altså tvangsstyre kassen. Dette kan du på "vanlig" automat også, men her har du ikke alle girene tilgjengelig. normalt 1/2/3 eller 2/3/4. Verdt å merke seg at også disse gamle kassens har forksjellige "moduser" som sport, og vinter på helt gamle biler (e34). så nei, det er ikke noe grunn til å avfeie en uten steptronic. automat er automat. forøvrig, min 530dat,01 mod, starter ALLTID i første om du står i ro.
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 om den står i manuell og du setter i andre gir så starter den i andre. Om du stopper i et kryss i og den står i drive så går den også i andre. Min bil gjør hvertfal det.
Gjest Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 det gjør ikke min. Men ja, selvfølgelig starter den i andre hvis jeg tvangstyrer den til å gå i andre (steptronic). akkurat som en uten steptronic selvfølgelig går i andre om du setter den i andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå