Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kjøpte en ferdigbygd m50b28 (Vanos) av en på forumet her. Motoren skal være totalt overhalt for ca 4000km siden.

Har puttet motoren nedi en e30 som jeg har hadd m50 i før. Men får ikke denne motoren til å gå rent i det hele tatt..

Har prøvd med original hjerne og chipet hjerne, med stort sett samme resultat.

Motoren bare hoster og harker, gir jeg litt gass, stopper den av og til. holder jeg jevn gass til ca 3500-4000rpm, og holder den der, høres det ut som den går rent.

Kan gåen lambda gjøre at den oppfører seg sånn? Når jeg har hadd lambda problemer tidligere, kunne jeg bare koble den ut så motoren gikk i nødmodus, å den ville da gå mye renere enn denne gjør nå..

-har ikke falskluft

-lmm er ok

-alt er koblet rett

Begynner å bli skikkelig frustrert nå, siden denne motoren kostet meg en del penger.

hjelp meg! 8)

Skrevet

Riktige kam og veivsensorer? Virker de skikkelig? Lambda kan være skittent, men skal ikke gi problemer før motoren er litt varm. Har du kontrollert vanntemp sensor til motorstyringa?

Skrevet

Lamda kan gi stopp på tomgang ja. Visst du har diagnosekontakten, så kan jeg ta diagnose på motoren å se :)

Skrevet

Jeg har diagnoseutstyr ja :-) Det kan jeg gjøre vettu! Bare å send en mld nårtid det passer for deg. jobber til 4 hver dag.

• 5 weeks later...
Skrevet

nei. hører stort sett ikke annet enn trøbbel om alt som har med carsoft å gjøre..

men lykke til :) er jo en trøst at carsoft er billig da, antagelig derfor folk finner seg i at det fungerer så dårlig som det gjør.

men crzywiz har kanskje noen triks iom at det er hans apparat?

Skrevet

Høres merkelig ut.

Har aldri hatt det problemet selv, og det har fungert smertefritt på alt av biler jeg har brukt det på. Dvs alt fra E34 - E39\E46. Kan ikke klage på CarSoft selv :-)

Men jeg regner med du har tenningen stående på i trinn 2 når du starter programmet?

Skrevet

Motoren skal ha vært kjørt 4000km siden overhaling/bygging, men har visstnok stådd kvasskammer i den tidligere.

Hvis jeg ikke finner ut noe i dag, tar jeg av toppdekselet og sjekker.

Hvordan ser jeg om kammene står riktig?

Skrevet

Det er vel merker på kamhjulene mener jeg. Om ikke, så må du finne merket på veiva, så i bak kant av kammene er skal man kunne låse av kammene med et spesial verktøy. Kammene er 4 kantet i bak kant, og de skal stå lilkt når motor er i tdc. Lenge siden jeg balte med dette, så husker ikke helt nøyaktig.

Kan gløtte i autodata ikveld om jeg husker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...