jojr Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Hei skulle bytte starter på bilen, men det var utrolig trangt og den hadde selvfølgelig spesialbolter, Hannkjønn torks er vel den nermeste beskrivelsen jeg finner på. Er det noen som har byttet og kan gi meg noen råd for å komme til nedi der.
Simen! Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Lenge siden jeg har jort det, men mener jeg tok av innsuget så blir det vel ikke så verst?
jojr Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Skrevet Juli 23, 2010 Ja jeg sto og tenkte på det, men var usikker om det ble litt mye fin mekanikk for meg, men man kan vel bare løsne intil blokken og løfte ut hele i en del, eller må man begynne med dyser og dele opp innsuget i biter.
jojr Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Skrevet Juli 23, 2010 Husker du vilken dimmensjon det er på torks boltene ?
Lars89 Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Hvordan motor? Har kun bytta på M43 og da var det klart enklest å komme til nedenifra.
jojr Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Skrevet Juli 23, 2010 M43B18 er motoren, starteren sitter helt inunder mellom torpedo og girkasse
Superbeetle Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Du kan enten skru av innsuget eller gjøre det underifra... Selv har jeg kun gjort det underfra. Utvendig torx er riktig, husker ikke dimensjonen men øverste halvdel av boltene har større hode enn de nederste. Jeg bruker pipe-forlenger-forlenger-halvledd-skralle/latsmannsarm/muttertrekker, dermed kan jeg komme til bak girkassen. Ledningene på starteren løsner du med 1x 13mm nøkkel, 1x 10mm nøkkel og siste er en stikkontakt. Det kan være litt knotete å få ned starteren forbi peilepinnen, så jeg lurer på om ikke man må ta den ut helt bak med mellomakslingen(det er iallefall mulig å få den ut)
jojr Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Skrevet Juli 23, 2010 Takker masse for bra svar, det hjalp veldig hadde liksom ikke tid til å prøve å feile med dette. Peilepinnen har gjenger rett ned eller? slik at den bare kan skrues vries å skrus ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå