Gå til innhold

Maximillian sin E39 *SOLGT*


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Har vert stille her innpå i nesten en måned nå. Men uflaksen følger meg som ein forbannelse.

Eg er med all sannsynlighet fått girkasse havari. Skjedde under helt normal nedgiring inn til kryss for cirka en uken siden. Bilen går verken frem, bak eller i gir. Altså, den bare står å ruser på turtall når eg setter den i D, R eller manuell gir. Var masse fæle lyder og ekle subbe/skrape lyder under/bak rett etter det skjedde men har ikke gjort noe siden det skjedde.

Bilen står per dags dato slik og venter på diagnose før eg begynner å ta ned kasse å lete etter problem:

3tin4d4od9ai0g0uxo8a.jpg

(Måtte ta av fanger for den var for lav. :lol: )

Utenom den enorme rosa elefenten i rommet som ødelegger stemninga, har eg kjøpt meg ein bruks/vinterbil. Er veldig feil forum å annonsere det på men det er en VW Golf 3 1.9 TDK, blodsenka, oppjustert dieseltrykk, påmontert coilovers og satt på noken feite Keskin KT-1 9' ET15 felger rundt om. Kjøpte bilen fredag 22.06 og innen 24.06 hadde den fått total makeover.

Slik så den ut når eg henta den på fredag som var:

6l3fb7uj8bvqbym6wiuq.png

rt8q2y7qvyos70i0ca8i.png

Og slik såg den ut på søndag:

gaxemke0fgmxhx260hmk.jpg

kh887np6nh05vosw44hl.jpg

fa8dvt6dwql33yx2jmsg.jpg

Jaja, er vertfall tysk? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Nesten trist å si det meenneh.. Jeg liker bedre bilen din med vinterhjula dine.. :oops:

Er ikke mange som har heller di. :)

Smaken er som baken! ;) Liker kant på bilen og AC felgene har litt for lite av det. Derfor ble dem vinterfelger.

Då begynner da endelig å skje noke her i gården. Kom over ein utrolig billig kasse i bra stand produsert i samme mnd som bilen.

Fekk mellomaksel m/feste, girkasse m/converter, og girkasse hjerne for 3000kr. Så nå blir det skruing.

9p11bqjmuij9pxhhsdxe.jpg

Bilder kommer etterkvart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Takk for super hjelp! ;)

No gjenstår bare å finna problemet med at det ikke blåser varmluft inn i kupeen. Det er absolutt nok vatn i systemet og den har blitt lufta 100 ganger. Vannventil er overhalt og bytta og alle sikringer er bytta å sjekka. Ingen slanger fra ventil blir varme.

Noken som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jajajaja, gni det inn! :P Men da må seiast at dei satt som støpt på coupeen din! ;) 5 serie innpress på 3 serie med monster vals gjer seg da! ;) Einaste negative er at eg må kjøra rundt med ASC Type 3 vinterfelgane mine med "hel års dekk" for å sei da sånn...

Er kje så masse å ta bilde av om dagen! Dama hadde eg uhell når ho skulle parkere bilen forrige uke. Skulle parkere i ein skrå parkering med høg asfaltkant, front først.

Litt feilberekning av lengde så haman leppa tok i kanten med litt fart og bøyde hele fangeren på høgre side oppover slik at det knakk av en stor bit rett ved feste og den splitta seg på midten øverst på undersiden for det ble for stor belastning. Heldighvis fikk bare haman lippa et lite skrubbsår så går ann å våt slipe å hive på litt klarlakk.

Ny fanger er på vei i posten (hentes i morgen fra GS) og lakkering time bestilt samme dag så det ordner seg rimelig kjapt!

Utenom uhellet så venter eg på varmeventil m/sirkulasjonspumpe for å ordne dette varme problemet mitt i kupeen. Satser på det er det som lage hodebry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...