Gå til innhold

Maximillian sin E39 *SOLGT*


Anbefalte innlegg

Da har eg og DJ RS2 Matrix hatt ei lita økt i dag og!

Begynte rett etter jobb, og DJ bestemte seg for å ta knekken på trelistene inni hans E46 i samme slengen siden me alikavell holdt på å bli løysemiddel skada! Alt for litt underholdning! :D

Men fra spøk til revolver, over til listene:

Etter lett puss med 400 sandpapir for å få litt appelsin hud vekk fra listene, så såg grunningen meget bra ut.

zr85vip15e90vd45qv3t.jpg

yi1ebqy5bazljdlh4hb5.jpg

DJ bestemte seg for å ta tre listeverket inni sin E46

66ryjhvq7ld1ocdbm3rp.jpg

2yty4n982nr9t7wrp285.jpg

e506pgkykjgjclahk2xm.jpg

Mens me venta på at listene skulle støv tørka litt sånn at me kunne ta et lag og to til, så bestemte me oss for å montera 10mm spacerane eg hadde liggande på E60 felgane!

jm4tzr4yg73w7qgngtvq.jpg

3zunxu3dq4fdu8bcue6b.jpg

Og dette er resultatet i slutten av kvelden:

Diverse lister til min bil til tørk

bcg0qr9y0eaoit6ncqyo.jpg

DJ sitt "treverk"!

l6b0rfbnrxjr8kuloy15.jpg

Nå skal det ligge å tørke i temperatur et par dager, før me ser over etter små feil og et par strøk med klarlakk!

Ser det mer og mer for meg, og gleder mer som en liten UNGE til det er på bilen! :D

PS: Beklager dårlige kamera bilder! Håper det er godt nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare å rive av listene eller må man demontere for å komme til?Lett å ødelegge klipsene?

Blir spennende å se hvordan det blir på bilen :)

Må lirke listene litt etter litt. Feste for feste .Et longt stort og flatt skrujern er perfekt for jobben, så du bare tar under midten å vrir jernet slik at listene kommer forsiktig av.

Klipsene er så som så. Listene er pressa på plass inni noken propper. Ikke sånn veldig vanskelig å ødelegge. ;) Den så kan være problem det er bakfanger og forfanger. Der er det andre fester enn på dørene. Litt mer vrient, men går fint! Må og passe på at proppene til festene ikkje faller inni døra når du tar av listene! ;)

Håper dette hjelper!

Supert! Da blir det en kveld med lirking og luring når temperaturen kommer litt høyere opp trur jeg :) Gleder meg til å se resultatet ihvertfall! Planer om å få vekk all krommen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

framme må ta av sidelistene først, begyn i skjøyten og utover. på skiltplata så er det to plugger midt på dersom skiltet sitter.

bak så er det samme prosedyre, men sidelistene sitter som eit helvette, du må berre prøve å ha jevnt press så løsner dei, eller få ein kompis til å presse på sidene menst du presser ut midt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

framme må ta av sidelistene først, begyn i skjøyten og utover. på skiltplata så er det to plugger midt på dersom skiltet sitter.

bak så er det samme prosedyre, men sidelistene sitter som eit helvette, du må berre prøve å ha jevnt press så løsner dei, eller få ein kompis til å presse på sidene menst du presser ut midt på.

Ok, takk for hjølp du. Får gå ut og prøve når kameraten kommer ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Bestilte meg breie svarte M5 nyrer igår fra Ebay for 24$ i ABS plast. Meget fornøyd med kjøpet! Gleder med til å få dem pp bilen!

uzr14vslfjpr1xy5jfv0.jpg

Og forresten; Jeg monterte listene igår etter en grundig vask av bilen! Eg helt sinnsjukt fornøyd med resultatet! Pussa, grunna, lakkert og klar lakkert og slutt resultatet er veldig akseptabelt!

Kromen og listene er svarte å fine! Skal ta bilde i helga når jeg får tid! :D

Og DJ: ser ut som bilen blir i mine hender litt til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Venter på bilder av både utvendige og innvendige lister i ferdig stand :)

Lakkering er en av de tingene som ser utrolig lett ut når en ser det på tv, men ikke er fullt så lett å få pent når en gjør det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":vqtal5yi]Artig! Venter på bilder av både utvendige og innvendige lister i ferdig stand :)

Lakkering er en av de tingene som ser utrolig lett ut når en ser det på tv, men ikke er fullt så lett å få pent når en gjør det selv...

Ja, regner bilder inn her og på DJ sin tråd snart. :P

Da er HEILT rett! Lakkering er grise vanskelig. Eg Er jo veldig amatør når da gjelder lakkering, men er grise fornøyd med listene utpå bilen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut!

Tror du det holder godt når det skal vaskes, og evt avfetting da?

Satser og håper på at det holder. Pussa over krom og lister nøye før eg gjekk over til 3-4 lag med grunning. Så lå listene inne i rom temperatur et par dager, før me gjekk over de med 3-4 lag med svart.

Dem og låg inne i rom temperatur i 2 daga, før finpuss med 800 papir der da blei feil og gjennomgang med svart igjen.

Så var det klar lakk! 4 lag på alle lister og 1 dag tørking.

Så orka eg ikkje venta mer og hev dem på bilen! Uten å ødelegge et klips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en relativt mye mer gjennomført jobb enn det jeg gjorde på felgene mine, med kun 1 lag grunning og 2 lag hvit (biltemalakk)

og det har tålt felgrens når jeg har vasket bilen iallefall!har hatt det på i halvt år ca ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...