håk Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Hei folkens Som tittelen sier er jeg på jakt etter ny bil. Har ikke dårlig tid, da jeg har muligheten til å låne bil foreløpig. Ser masse rundt på nettet, men er utrolig mye forskjellig jeg for så vidt kunne tenkt meg. Er nå 20 år og har hatt disse bilene: -Mitsubishi Carisma -E36 325i -E39 520ia Ganske sprik mellom disse bilene, men har funnet ut hva jeg vil ha/ikke vil ha... Har sett på Audi, Bmw og Nissan hittil. Har sagt 125'000 som maks, men kan muligens strekke meg til 150'000 Bilen må ha: -RWD eller 4WD -200hk + -MANUELL -Helst turbo eller kompressor motor -Helst ikke daukjørt (langt opp på 200'000km) Ellers er kravene få, str har liten betydning, har sett på alt fra A6 til 200SX, poenget er at jeg vil ha en sprek og artig bil slik at jeg slipper å kjede meg når jeg kjører, som i 520 ia'en... Jeg kan jo bare velge en selv, men syns det er gøy å få noen innspill. Og vær vennlig å dropp "bmw er best uansett, dropp alt det andre" fins det derimot gode argumenter er det flott Jeg er ikke låst på BMW.(dumt å spørre på et bmw forum? ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Årsmodell? Bmw i den prisklassen med over 200hk må jo nesten bli e30, e36 m3 eller e34 m5. Men blir vanskelig om de skal være i god stand. Tror nok kanskje du må utenom bmw med de kriteriene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2010 Det er også min vurdering. Hadde en 1991 325, og vil ikke ha noe eldre enn det, helst nyere. Men her har det mye å si hvordan bilen er holdt, derfor jeg ikke har satt noe årstall... E30 er jeg dog ikke ute etter, den ser rett og slett for gammel ut... Har også sett på mulighetene for chip på ulike biler. En e46 325 ville også vært gøy, men det blir jo dyrt igjen... kanskje en chip på TDI motor er tingen? er det "gøy"? (kjørt få dieselbiler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Chip på TDI motorer er morro ja. Men, jeg har bare kjørt med chip på nyere biler. Blant annet som på vår '09 Golf 6 TDI 4Motion. Da er det morro! Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 ford sierra cosworth eller en volvo 240 turbo. Noe mer moro for penga får du ikke.. 200sx er gaylord-bil nr 1, ser jo ikke ut i måneskinn og har en trøtt 1.8 turbo som spinner 4 meter svarte spor på full gass i første gir og bråslipp av clutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Ikke tenkt på Volvo 240 engang. Det er biler for "menn" på over 30 som fortsatt bor hjemme hos mor å lever på trygd. Styggere bil skal du lete lenge etter. Da er til og med Huandai Accent mere mandig bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Hvis du tenker økonomisk er BMW absolutt ikke det beste valget. Men regner med du er opptatt av kjøreglede og kvalitet, så da er vel ikke en Toyota IQ alternativet Jeg sitter i litt samme situasjon og vurdere f.eks 2009 mod biler fremfor eldre BMW til samme pris. Har da blandt annet sett på Volvo C30 med diesel og chip, Opel Astra GTC (coupe) med 1.9D (150 hk). Nå er jo ikke dette 200 hester, men en bil som veier en god del mindre enn 5'eren din og ny 150hk diesel motor sparker nok like godt som en 325 og føles kvikkere. Det blir garantert diesel på min neste bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2010 Noen 240 blir det nok ikke. Skal ha en bil som folk gidder å sette seg inn i. Hvorvidt jeg skal gå for "ny" billigere bil, eller en gammel og god er jeg usikker på. Jeg ser jo helt klart fordelene med en Opel Astra GTC, men er det morsommere enn E36 M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Nei, er det definitivt ikke, men du slipper rust, problemer, utgifter ++. Det er derfor jeg sier at det kommer an på hva du vil betale for å ha det morro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Kommer ikke langt med så lite penger desverre,da får man som regel en sliten bil som er rævkjørt å må koste masse på,du har ikke dårlig tid sier du,da burde du spare litt lenger hvis du skal gå for det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheamus Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Tror du får en E34 M5 el sierra cosworth til prisen men hva med forsikring i 20 åring da? Bilen 120000kr og forsikring i året 25000kr? blir 145000, spare litt penger til verksted hvis noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrmpower Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Ikke tenkt på Volvo 240 engang. Det er biler for "menn" på over 30 som fortsatt bor hjemme hos mor å lever på trygd. Styggere bil skal du lete lenge etter. Da er til og med Huandai Accent mere mandig bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 hahahaha, du vil ha en bil folk vil sette seg inn i, så vurderer du 200sx, da må man være tilbakestående. e30 og 200sx er de styggeste ungdomsbilene som noensinne er laget, er jo bare tapere som har dem som ikke har smak eller baller nok til å velge noe annet enn det de nitriste kompisene har.. uff, trist for maskuliniteten. Passerer drammen noen ganger og da ser jeg de stusselige folka med 200sx og andre plastraketter stå der og vise seg..når man har lappen så bør man ha vokst i fra radiostyrte biler...er det folk rister på hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Hva som er stygt og ikke stygt kommer veldig an på hvilket øye som ser. Si at e30 og 200sx e de styggeste ungdomsbilene blir litt feil. Grunnen til at mange har de er vel pga det motsatte? Er vel heller øynene dine det er det noe feil med. Er personlig ikke noe fan av japanske biler. 200sx ser helt ok ut... og den går godt med diverse mods. Så skjønner hvorfor det er en attraktiv ungdomsbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2010 Spare lenger ja, det er alltid lurest forsikringen vil nok ikke stå på meg, venter litt med den bonusen... Småfeil på eldre biler er bare litt kos å fikse Er heller ikke glad i japanske biler, men 200SX kan gå veldig bra, og er morsom å leke med siden den slipper så lett Hittil er jeg veldig fristet av Audi S6 4,2 Q... Men audi da, har jo hørt om feil, spesielt på forstilling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå