SpiXi Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 jeg kjøpte bare en vifte. og laget eget ledningsnett med rele og bryter selv tok ca 30 min. har en ny vifte liggendes hvis du vil kjøpe . fin bil du har
ehrnst Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Vanlig 30amp rele. Biltema selger fjærnlysrele med kabler Sent from my Lumia 800 using Board Express
magne_ Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 Rele med 85,86,87 og 30? Ja, er et slikt rele du trenger! Du kobler 30 rett på strømkilde/batteri. Til 85 pleier jeg hente strøm en plass det kun er spenning når tenning er på. Dette finner du som regel under rattstammen. Denne strømmen skal inn på en bryter. Bryteren kan selvfølgelig også være en termostat! Jeg ville hatt både en termostat og en vippebryter.. Du trekker ledning fra det punktet du har tenningsstrøm, til bryter, til 85 på releet. 86 skal til jord. Og 87 er + til vifta For å finne hvor du har tenningsstrøm, setter du multimeteret på v20 pleier det å være. Sjekk at det står riktig innstilt, ved å måle på batteriet. Så måler du forskjellige ledninger mens tenningen står på. Finner du en med strøm, så tar du av tenningen. Mister du da strømmen, så er den mest sansynlig glimrende å koble seg inn på. Du kan koble deg innpå bare ved å avisolere, og tvinne ledning runt og tape, men anbefaler å enten lodde eller bruke sånne kabelsko som er laget for å koble deg innpå ledninger. Biltema selger slike, dem har to ulike varianter faktiskt!
hylle Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Konge har koblet alt men den klarer ikke trekke nok strøm til 30 som går til batteri. Merkelig greie!! B
jarmund e30m3-v8 Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 Blir bra med litt tvinning av kabler hylle , det kreves både en fet sikring og min 4 kvadrat kabel for denne kretsen så bruk hue når du skal koble det opp. En skikelig vifte trekker mer strøm en du aner.
hylle Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 Hehe. Kjøpte inn større kabler idag, + 40 sikring. Funker bra nå! Har heldigvis eliminert tvinning medtoden siden faren min er elektiker, så det ble brukt kabelsko gitt Venter på ny reim og lite løpehjul nå som er tatt ut til tollvurdering, tar tydeligvis litt tid. Når det er på plass blir det ny prøvetur igjen. Nærmer seg nå. Hadde ute interiøret og renset det idag å.
John90 Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 Tøfft prosjekt! Eg kjøpte el vifte på kimmit sport racing og den fungerte fint. Kobla den inn på termostat på sia av radiatoren slik at den går automatisk. I tilleg har eg bryter i bilen som overkjører termostaten vist eg føler for det!
Janthomas Skrevet August 23, 2012 Skrevet August 23, 2012 Rått!!! der ga du meg akkurat masse motivasjon til å muligens beholde og fullføre e30en!
SpiXi Skrevet August 23, 2012 Skrevet August 23, 2012 hvaslaks vifte er det du har a ? jeg brukte tynneledninger og 7,5a sikringer og det holder i massevis
SpiXi Skrevet August 23, 2012 Skrevet August 23, 2012 hvor fant du de baklyktene dine er på jakt etter noe sånt selv. var det du som var hos meg og kjøpte noe lykter til facelift=?
Azeton Skrevet August 23, 2012 Skrevet August 23, 2012 hvaslaks vifte er det du har a ?jeg brukte tynneledninger og 7,5a sikringer og det holder i massevis Jeg har v70 vifte på min og den brenner 30amp sikringer ganske lett
hylle Skrevet August 23, 2012 Forfatter Skrevet August 23, 2012 hvor fant du de baklyktene dine er på jakt etter noe sånt selv.var det du som var hos meg og kjøpte noe lykter til facelift=? Ja det stemmer! Du får tak i Startec lykter på bruktmarkedet! havner noen sett her på bimmers i ny og ne! Du får bare kikke, bare sjekk at de er til prefacelift! Må nok ha noen større sikringer enn 7,5 ja, er på saken, blir noe kraftigere biff nå. Neste som står på planen er å få laget en avtagbar frontramme, tenkte bruke guiden til hardtop, så får vi se hvordan det blir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå